7 آذر 1391
شماره خبر: 15639

نامگذاري معابر شهري منطبق با فرهنگ اسلامي وبومی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 نامگذاري معابر شهري منطبق با فرهنگ اسلامي وبومی

سپیدار آنلاین: شهردار کرج با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص ساماندهی معابر شهری تاکید کرد: هیچ معبری بدون تابلوی نامگذاری نباشد.
سیدعلی آقازاده با تاکید بر این موضوع، افزود: از جمله برنامه هایی که شهرداری ها بر انجام آن تاکید دارند، ساماندهی معابر شهری است که نامگذاری ميادين، خيابان‌ها، كوچه‌ها و بن‌بست‌هاي موجود در نواحي مختلف کلانشهر یکی از این اقدامات می باشد. وی افزود: اجرای طرح نامگذاری معابر شهری زمینه ساز ایجاد تركيب مناسب در اينگونه معابر می شود.
آقازاده با بیان اینکه، هیچ معبری در کرج نباید بدون نام باشد، بر بررسي و شناسايي معابر بدون نام از سوی مسئولین ذیربط تاکید کرد. وی افزود: از دیگر اهداف اجراي اين طرح ضمن ساماندهي يكسان معابر، سهولت ‌بخشي در زمينه يافتن نشاني است. آقازاده لحاظ کردن مسائل تاريخي، محلي، فرهنگی و ... را در نامگذاری معابر و خیابان ها مهم ارزیابی کرد و گفت: در طرح نامگذاری، معابر و خیابان های سطح شهر با نام شهدا، مشاهیر، مفاخر مذهبی و اسلامی و بزرگان اسلام مزین می شوند.
نامگذاري معابر شهري با فرهنگ اسلامي و بومی منطبق باشد
شهردار کرج در ادامه با تاکید بر لحاظ کردن مسائل فرهنگی در نامگذاری معابر و خیابان های سطح شهر، اظهارداشت: نامگذاری معابر شهری باید با فرهنگ اسلامی و بومی منطبق باشد. آقازاده ، نامگذاری خیابان ها و معابر شهری را از جمله راهکارهای انتقال فرهنگ ذکر و عنوان کرد: نامگذاری معابر بر اساس مولفه های عنوان شده نقش بسزایی در ایجاد انگیزه به منظور آشنایی همه گان به ویژه نسل نوجوان و جوان با فرهنگ ایران اسلامی همچنین شناخت بزرگان اسلام اعم از شهداء هشت سال دفاع مقدس و مشاهیر و مفاخر کشور دارد. وی با بیان اینکه، ایران اسلامی دارای فرهنگ غنی است، بیان کرد: خوشبختانه با داشتن فرهنگ غني اسلامي و ملي و وجود شهيدان بزرگوار همچنین شخصيت هاي بزرگ علمي و فرهنگي مي توان زيباترين و غرورآميزترين نام ها را برای معابر شهری برگزید. این مسئول ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع مدیریت شهری کرج نسبت به اجرای این طرح به صورت جدی اقدام می کند. آقازاده عنوان کرد: در اين زمينه اسامي شهداي انقلاب و فرهنگ بومي و منطقه اي بايد موردتوجه قرار گيرد زيرا توجه به خرده فرهنگ ها با توجه به اینکه در کرج مجموعه ای از افراد با فرهنگ های اصیل شهرهای مختلف کشور زندگی می کنند، ضروری است.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود