7 آذر 1391
شماره خبر: 15657

معرفی و اهداء جایزه به 9 نفر از برگزیدگان مسابقه عكس عاشورايي

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

معرفی و اهداء جایزه به 9 نفر از برگزیدگان مسابقه عكس عاشورايي

سپیدار آنلاین: مدیر اجرایی اولین دوره مسابقه عکس عاشورایی و مدیر فرهنگی شهردرای کرج از معرفی و اهداء جایزه به 9 نفر از برگزیدگان مسابقه عكس عاشورايي خبر داد.
بهروز ورمحمدی با بیان اینکه اولین دوره مسابقه عکس عاشورایی در سه بخش توسط دوربین های عکاسی تلفن همراه، دوربین های عکاسی خانگی (کامپکت)، دوربین های عکاسی با لنز جدا شونده SLR و DSLR به همت معاونت فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج و با همکاری آموزشگاه عکاسی حرفه ای پگاه در کرج برگزار می شود، افزود: در هر بخش سه عکس برگزیده انتخاب می شود که با این حساب 9 نفر برنده این دوره بوده و جوایزی نیز به برگزیدگان تقدیم خواهد شد. وی افزود: مسابقه به صورت تک عکس بوده و هر عکاس می تواند تا پنج عکس، رنگی یا تک رنگ به دبیرخانه تحویل دهد. این مسئول تاکید کرد: علاقه مندان شرکت در این دوره از مسابقه می توانند عکس ها را به صورت آنالوگ (فیلم) و یا دیجیتال ارائه دهند و همچنین عکس ها می بایست به دو صورت - چاپ در ابعاد ضلع بزرگتر 20 سانتیمتر تهیه و به همراه فایل اصلی آن با مود رنگی RGB و فرمت JPEG و رزلوشن 300dpi بر روی cd تحویل دهند. وی در خصوص شرکت کنندگانی که توسط دوربین های عکاسی تلفن همراه قصد شرکت در این مسابقه را دارند گفت: عکس های تهیه شده با تلفن همراه می بایست با حداکثر وضوح مورد امکان و با شرایط بالا ارائه شود. این مسئول با بیان اینکه شرکت کنندگان فرم درخواست شرکت در مسابقه را هنگام تحویل عکس ها از دبیرخانه دریافت می کنند، تاکید کرد: شناسنامه هر عکس شامل زمان، مکان و عنوان بوده و لازم است که در هنگام تحویل در فرم درخواست شرکت قید شود. مدیر فرهنگی شهرداری کرج اظهار داشت: شركت كنندگان مي توانند عکس ها را از ساعت 9صبح تا 13 و 16 تا20 به محل دبیرخانه ارائه و برای شرکت در این مسابقه فرم خود را تحویل بگیرند.
ویرایش و پردازش بر روی عکس ها بلا مانع است
ورمحمدی در ادامه با بیان اینکه انجام ویرایش و پردازش بر روی عکس ها بلامانع است افزود: اين در حالي است که مستند بودن آثار تحت تاثیر قرار نگیرد. وی افزود: اعمال کراپ، تنظیمات روشنایی، کنتراست و درجه اشباع رنگی در زمرهٔ محدودیتھای ویرایشی محسوب نمی شود و ارسال اثر و شرکت در جشنواره به منزله اعلام مالکیت مادی و معنوی عکس ھا است. این مسئول تاکید کرد: در صورت اثبات خلاف این امر در ھر مرحله عکس حذف می شود و مسئولیت های قانونی ناشی از این امر به عهده شرکت دهنده بوده و دبیرخانه در مقابل آن مسئولیتی ندارد. مدیر فرهنگی شهرداری کرج با بیان اینکه برگزارکننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده را برای چاپ در کتاب، برپایی نمایشگاه، بروشور یا انتشارات مربوط به مسابقه با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می‌داند، افزود: ارسال آثار به دبیرخانه به منزله قبول مقررات مسابقه می باشد. ورمحمدی افزود: تصمیم گیری درباره مسائل پیش بینی نشده به عهده دبیرخانه است.
پذیرفتن ارسال حضوری آثار به دبیرخانه
وی خاطرنشان کرد: شایسته است از ارسال عکس هایی که در سایر مسابقات داخلی پذیرفته شده اند، خودداری شود و علاقه مندان می بایست آثار خود را به صورت حضوری و به آدرس دبیرخانه تحویل نمایند. این مسئول یادآور شد: آثار رسیده به دبیر خانه به هیچ عنوان به شرکت کننده تحویل داده نمی شود. وی در ادامه با توجه به تقویم برگزاری مسابقه اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال آثار 7 آذر ماه سال جاری و انتخاب آثار 8 آذر ماه و داوری آن 9 آذرماه جاری خواهد بود. ورمحمدی مراسم اختتامیه و اهداء جوایز این دوره از مسابقه را 11 آذر ماه 1391 عنوان کرد و افزود: نمایشگاه مسابقه عکس عاشورایی 11 الی 20 آذر ماه 1391 برگزار می شود. شایان ذکر است؛ مدیر اجرایی این دوره از مسابقات بهروز ورمحمدی و دبیر اجرایی آن ناصر گلی می باشد و مجری برگزاری این مسابقه آموزشگاه هنرهای تجسمی آموزش عکاسی حرفه ای پگاه است. علاقه مندان می توانند جهت شرکت در مسابقه عکس عاشورایی به دبیرخانه مسابقه به نشانی فلکه اول رجایی شهر، جنب ایستگاه تاکسی آزادگان، ساختمان اهورا، طبقه سوم، واحد شش مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 34428680 تماس بگیرند.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود