22 مرداد 1391
شماره خبر: 10145

فراخوان مسابقه عکاسی ماه مبارک رمضان

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

فراخوان مسابقه عکاسی ماه مبارک رمضان

سپیدار آنلاین: مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج از برگزاری مسابقه عکاسی ضیافت الهی ویژه استان البرز خبر داد.
بهروز ورمحمدی با اعلام این خبر افزود: معاونت فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در نظر دارد جهت به تصویر کشیدن فرهنگ والای اسلامی و جلوه های ماه مبارک رمضان مسابقه عکاسی با عنوان ضیافت الهی برگزار کند. وی با بیان اینکه جهان امروز، جهان لحظه ها و فرصت هاست، افزود: از این حیث می توان عکس و هنر عکاسی را یکی از قوي ترین ابزار هنر معاصر برشماریم. این مسئول خاطرنشان کرد :هنر عکاسی به عنوان چشم سوم انسان، ناب ترین لحظات عرفانی و انسانی را به قاب تصویر می کشد تا ماندگار شوند. ورمحمدی اظهار داشت: از اینرو، واحد آموزشهاي تخصصی آزاد دانشکده خبر( نمایندگی مرکزي استان البرز) باهمکاري اداره کل ارشاد اسلامی استان البرز با فراهم کردن فضایی رقابتی و بهره مندي از آثار عکاسان حرفه اي و آماتور این استان بر آن است که تصویري تازه از هنرعکس و عکاسی عرفانی – مذهبی استان نوپاي البرز را در معرض تماشاي علاقه مندان قرار دهد.
موضوعات و شرایط مسابقه عکاسی ضیافت الهی
مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج افزود: این مسابقه با موضوعات قرآن کریم، نماز و نیایش، نماز عید سعید فطر، مراسم نورانی شب هاي قدر، سفره هاي افطاري و راهپیمائی روز قدس در استان البرز از آثار عکاسان حرفه اي و آماتور این استان برگزار می شود. وی در ادامه شرایط شرکت در این جشنواره هنری را خاص تمامی عکاسان آماتور و حرفه اي مقیم استان البرز دانست و اظهار داشت: هر شرکت کننده ای می تواند حداکثر 10 تک عکس به صورت DVD یا CD برای مسابقه ارسال کند. این مسئول اظهار داشت: لازم است، حداقل سایز ارسالی عکس های ضلع کوچک 1000 پیکسل ، روي dpi و با وضوح 300 JPEG 3 باشد.
ورمحمدی تاکید کرد: آثار باید فقط با فرمت ذکر شده ارسال شوند و نیازي به ارسال پرینت یا نسخه ي چاپی اثر نیست . این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه تکمیل و امضاء فرم فراخوان و ارسال آن همراه با آثار الزامی است افزود: دریافت فرم از سایت اداره کل ارشاد اسلامی استان البرز برای علاقه مندان امکان پذیر است. مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در ادامه به نحوه نامگذاري فایل 10 عکس انتخابی علاقه مندان، براي شرکت در این جشنواره اشاره کرد و افزود: علاقه مندان لازم است فایل 10 عکس انتخابی خود را از چپ به راست شماره گذاری کنند و شماره ردیف از یک تا 10 همراه با نام و نام خانوادگی خود به صورت تایپ انگلیسی به این فایلها افزوده و ارسال کنند. ورمحمدی خاطر نشان کرد: به طور مثال 01Ali Ahmadi فایلهای خود را نامگذاری کنند. وی در ادامه به دیگر شرایط شرکت کنندگان جهت شرکت در این جشنواره پرداخت و عنوان کرد: برگزارکننده حق استفاده از عکسهاي پذیرفته شده را براي استفاده در فضاهاي تبلیغاتی و محیطی، چاپ در کاتالوگ، بروشور و یا هرگونه موارد انتشاراتی و تبلیغاتی ندارد و این عکسها را باید در نزد خود محفوظ دارد؛ همچنین برگزارکننده مجاز است آثاري را که شرکت کننده نسبت به موارد مندرج در این فراخوان را رعایت نکرده باشد در هر مرحله از فرایند انجام جشنواره از دور رقابت خارج کند و هرگونه تبعات احتمالی چنین اقدامی متوجه فرستنده ي اثر خواهد بود. ورمحمدی در ادامه مهلت ارسال آثار شرکت کنندگان را تا 5 شهریور 1391 عنوان کرد و افزود: زمان تعیین شده تمدید نخواهد شد و عکسهاي پذیرفته نشده نیز عودت داده نمی شود و پس از پایان داوري معدوم میشوند. مدیر فرهنگی شهرداری کرج با اشاره به اینکه ارسال آثار براي این جشنواره به معناي پذیرش تمامی مقررات جشنواره است تاکید کرد:در این خصوص نیز هرگونه تصمیم گیري درباره ي موارد پیش بینی نشده بر عهده ي برگزارکننده است. وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان می توانند، عکسهاي خود را به وسیله ي پست سفارشی یا پیک در قالب سی دی به نشانی دبیرخانه ارسال کنند و یا به صورت حضوري به دبیرخانه تحویل دهند.
امتیازها و جوایز شرکت کنندگان
این مسئول در ادامه افزود: عکسهاي برگزیده به صورت نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و براي عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، گواهی شرکت در نمایشگاه صادر می شود . وی اظهار داشت: به عکاسان آماتوري که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، کمک هزینه استفاده از کلاسهاي دانشکده خبر استان اعطا می شود. ورمحمدی جوایز برگزیدگان جشنواره عکس ضیافت الهی را نقدی برشمرد و افزود: به نفر اول شرکت کننده در این مسابقه لوح تقدیر و پنج میلیون ریال جایزه نقدي؛ نفر دوم، لوح تقدیر و سه میلیون ریال جایزه نقدي و نفر سوم، لوح تقدیر و دو میلیون ریال جایزه نقدي اهدا می شود. مدیر فرهنگی شهرداری کرج تاکید کرد: مهلت ارسال آثار پنج شهریور ماه سال جاری و زمان داوري و اطلاع رسانی 10 شهریور ماه می باشد ضمن آنکه زمان برگزاري نمایشگاه و اعلام برگزیدگان نیز نیمه دوم شهریور ماه خواهد بود.




منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود