26 دی 1394
شماره خبر: 156613

رونمایی از طرح های پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی و پارکومتر 8 بهمن ماه

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

رونمایی از طرح های پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی و پارکومتر 8 بهمن ماه


کمیته آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با توجه به ضرورت اجرای طرح های پروژه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی و راه اندازی پارکومتر در شهر، تشکیل جلسه داد.
جلسه کمیته آموزش در خصوص برگزاری همایش رونمایی از پروژه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی و پارکومتر هوشمند در دفتر معاون حمل و نقل و ترافیک با حضور معاون و سرپرست فرهنگ ترافیک راهور استان البرز تشکیل شد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در این خصوص گفت: مقرر شده است آیین رونمایی از این پروژه ها روز پنج شنبه هشتم بهمن ماه جاری با حضور مسئولان شهری، اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان خطوط تاکسیرانی و برخی از رانندگان تاکسی در سالن همایش های باشگاه میلاد برگزار شود. احمد افضلی اجرای این برنامه را به عهده اعضای کمیته آموزش عنوان کرد و اظهار داشت: مراحل مختلف پیگیری، اطلاع رسانی و نیز اجرای اقدامات لازم درخصوص برگزاری به عهده این کمیته خواهد بود. این مقام مسئول گفت: با بهره‌برداری از سیستم الکترونیک پرداخت کرایه تاکسی، همه شهروندان می‌توانند کرایه جابه‌جایی‌شان در سطح شهر را به وسیله کارت‌های الکترونیکی غیرتماسی (contactless) پرداخت کنند. طرحی که هدف نهایی‌اش افزایش رضایت مندی عمومی از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش انگیزه در شهروندان برای استفاده از این وسایل در سفرهای درون شهری است. افضلی اضافه کرد: هدف مهم دیگر، تسریع فرآیند پرداخت کرایه است که با به کارگیری این شیوه، هم در وقت شهروندان صرفه‌جویی می‌شود هم ترافیکی که گاه به واسطه این معاملات در بعضی معابر به‌ وجود می‌آمد، کاهش می یابد. وی یکی از مراحل اجرای این طرح را ارائه آموزش ضمنی به رانندگان تاکسی برای بهره گیری صحیح و مناسب از این سیستم عنوان کرد و ادامه داد: همچنین طرح پارکومتر هوشمند، برای جلوگیری از پارک طولانی مدت یک خودرو در محل پارک و توزیع عدالانه پارکینگ های حاشیه خیابان به دلیل محدودیت آن، به اجرا در می آید. به گفته افضلی، خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان توسط دوربین تشخیص پلاک شناسایی شده و در صورت عدم پرداخت هزینه پارک جریمه خواهند شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اذعان داشت : برای رونمایی از این دو پروژه سازمان همیاری شهرداریهای استان البرز با معاونت حمل و نقل شهرداری ایران کوچک همکاری خواهند کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود