27 دی 1394
شماره خبر: 156731

بیش از 53 هزار اصله نهال و گل تكثیر و قلمه زنی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بیش از 53 هزار اصله نهال و گل تكثیر و قلمه زنی شد


مدیر منطقه یک شهرداری کرج، از قلمه زنی و تکثیر بیش از 53 هزار گل و گیاه و درختچه زینتی در راستای گسترش سرانه فضای سبز این منطقه خبر داد.
مصطفی خدابین با تاكيد بر حفظ و صيانت از سرانه فضاي سبز شهری عنوان کرد: نگهداري از اين فضاها از جمله راهكارهایي است که می توان با انجام آن در راستای توسعه سرانه های فضاي سبز قدم برداشت.
وی در ادامه تاکید کرد: این اقدام در راستای هر چه زیبانر شدن فضای سبز منطقه و استفاده و حمایت از تولیدات داخلی انجام شده است. این مسئول افزود:در این راستا؛ تکثیر ناز فرانسوی 620 گلدان، ناز عقربی 320 گلدان، یال اسبی 660 گلدان، پامپاس گراس 650 گلدان، میخک 320 گلدان، کنف نیوزلندی 64 گلدان، تیریتوما 560 گلدان، اختر 300 گلدان و تهیه قلمه از انواع گل رز و درختچه های زینتی 50 هزار عدد را شامل می شود. خدابین افزود: فضای سبز به عنوان بخشی از کالبد و بافت شهری از دیرباز رابطه بسیار نزدیکی با شهروندان داشته است و در حال حاضر نیز اقدامات فضای سبز به عنوان یکی از ضرورت های اجتناب ناپذیر خدمات رسانی در شهرداری ها محسوب می شود. مدیر منطقه یک شهرداری کرج در پايان اظهار داشت: ريختن خاك و نخاله پاي درختان حاشيه معابر، خسارت های جبران ناپذيري را به فضاي سبز شهري وارد مي سازد كه حوزه فضاي سبز اين منطقه براي جلوگيري از بروز هرگونه خسارت به درختان به طور جد از آن جلوگیری می کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود