30 دی 1394
شماره خبر: 157009

خدمات رسانی گسترده در راس امور باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

خدمات رسانی گسترده در راس امور باشد


قائم مقام شهردار کرج بر ضرورت تملک املاک واقع در پروژه عمرانی زیرگذر ولیعصر، توجه به امر خدمات رسانی گسترده در حوزه خدمات شهری و برخورد قاطعانه با ساخت و سازهای غیر مجاز تاکید کرد.
محمدرضا رضا پور در بازدید از منطقه 4 شهرداری این کلانشهر عنوان کرد: ارائه خدمات شهری یکی از مهم ترین وظایف شهرداری ها به حساب می آید که با توجه به متنوع شدن نيازهاي زندگي شهري در طول زمان این ارگان عهده دار وظایف گسترده تری می شود. قائم مقام شهردار کرج اظهار داشت: حوزه ﺧﺪﻣﺎت شهري شامل ارائه هرگونه ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در زمينه اﯾﺠﺎد ﺗﺴﻬﯿﻼت ﺑﺮای زﻧـﺪﮔﯽ اﻓـﺮاد در شهر ارائه مي شود که وجود این حوزه ﺑﺮای ﺗﺪاوم زﻧـﺪﮔﯽ ﺷﻬﺮی ﺿﺮورت داشته و ﺑﺮ اﺳﺎس اﯾـﻦ ﺗﻌﺮﯾﻒ، ﻃﯿﻒ وﺳﯿﻌﯽ از ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎ را دربر مي گيرد و تنها شامل رفت و روب شهری نمی باشد. رضاپور ادامه داد: بر این اساس شهرداری کرج با برنامه ریزی های دقیق در معاونت خدمات شهری سعی بر آن دارد تا از تمام نیروها و پتانسیل خود در این حوزه استفاده کند تا شهر کمترین میزان نابسامانی را در زمینه رفت و روب زباله و نخاله، ساخت و سازهای غیر مجاز، لایروبی انهار و ... داشته باشد. این مسئول ارشد شهری بیان کرد: نقش مهم و جایگاه هدفمند خدمات شهری به عنوان یکی از هسته‌های مرکزی مدیریت شهری بر کسی پوشیده نیست و این حوزه می‌تواند با عملکرد مطلوب خود روح و روان تازه‌ای برای کالبد شهر ترسیم کند؛ بنابراین از مدیران مناطق انتظار می رود تا با استفاده از نیروهای خدماتی خود در سطح شهر و ارائه خدمات رسانی مطلوب رضایت بیش از پیش شهروندان را تامین و از این طریق موجبات عملکرد کیفی تر شهرداری را فراهم کنند. وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت ساماندهی معابر سطح شهر با انجام عملیات آسفالت اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تاکید شهردار کلانشهر کرج به دنبال آن هستیم تا در سال آینده با اختصاص بودجه ای ویژه برای مناطق 12 گانه این کلانشهر، عملیات آسفالت در معابر را با دقت و کیفیت بالاتری اجرایی کنیم تا هم موجب تسهیل در رفت و آمد و هم ارتقاء آسایش شهروندان شویم.
مدیریت هزینه و زمان سیاست اصلی شهرداری کرج
معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج نیز در این بازدید، عنوان کرد: این معاونت به دنبال آن است تا با تدوین و اجرایی کردن برنامه های راهبردی، کاهش هزینه های جاری را در سیستم شهرداری محقق کند و مبالغ مذکور را در فعالیت های عمرانی استفاده کند. فرج الله ایلیات اظهار داشت: امید می رود با انجام اقدامات کارشناسی در مدیریت هزینه ها، شاهد تقویت بیش از پیش اقدامات عمرانی و خدماتی در مناطق 12گانه و سازمان های تابعه شهرداری کرج باشیم و از این طریق به نوعی از درآمد زایی نیز دست پیدا کنیم. ایلیات در بخشی دیگر از سخنان خود به پرداختی های پایان سال اشاره کرد و گفت: آماده کردن صورت وضعیت های مالی و ارائه آن از جمله اقداماتی است که باید در هر منطقه و سازمان مد نظر قرار گرفته شود تا حقوق و مزایای پرسنل و نیروهای خدماتی به موقع پرداخت شده و در این زمینه هیچ گونه حاشیه ای در سال 94 نداشته باشیم. این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: مدیریت هزینه و زمان از سیاست های اصلی و مهم شهرداری کرج به حساب می آید و مدیران شهری نیز در اینگونه بازدیدهای منظم از مناطق و سازمان های تابعه به دنبال نظارت مستقیم و مستمر می باشند تا از این طریق نواقص و معضلات شهری را مرتفع سازند و از مشکلات شهر و شهروندان آگاهی پیدا کنند.
پیگیری تملک املاک واقع در مسیر پروژه عمرانی زیرگذر ولیعصر، فراهم کردن آبشخور و تشتک مناسب برای درختان محدوده آق تپه و بلوار ولیعصر، جلوگیری هر چه بیشتر از ساخت و سازهای غیر اصولی و برخورد قاطعانه با عاملان سد معبر، ساماندهی معابر با اجرای عملیات آسفالت، لکه گیری و...، بهسازی جاده قزلحصار، تحقق سیستم اتوماسیون اداری و پرسنلی و حفظ فضای سبز موجود در بلوارهای ارم، دانش و چهار باندی از دیگر موارد مطرح شده در بازدید مذکور بود که مقرر شده از سوی شهرداری منطقه 4 کرج با جدیت تمام پیگیری شود. گفتنی است در راستای بررسی روند چگونگی عملکرد شهرداری کرج در مناطق 12 گانه و سازمان های تابعه، قائم مقام شهردار کرج و معاون مالی اقتصادی به همراه معاونان معماری و شهرسازی، فنی و عمرانی، خدمات شهری، مدیران حراست و بازرسی به صورت فصلی بازدیدهایی را به عمل می آورند تا از نزدیک در جریان اقدامات هر یک از حوزه های مذکور قرار بگیرند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود