3 بهمن 1394
شماره خبر: 157141

ضرورت احداث پروژه خوارزمی بررسی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 ضرورت احداث پروژه خوارزمی بررسی شد


در پنجاه و هشتمین جلسه کمیسیون عمران که به ریاست سعید فیروزگاه در سالن جلسات شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد ضرورت احداث تقاطع غیر هم سطح خوارزمی، بررسی شد.
تقاطع غیر هم سطح خوارزمی، مهمترین موضوعی بود که در این جلسه اعضا نظراتشان را در خصوص ضرورت و غیر ضروری بودن احداث این پروژه ارائه دادند. حجت اله غلامرضایی، عضو کمیسیون عمران با مخاطب قرار دادن معاون فنی عمرانی شهرداری کرج ،ضمن بیان اینکه همه اعضای شورا و شهرداری با هدف عمران و آبادانی شهر در خدمت مردم هستند و در بحث پروژه های عمرانی باید بسیار سنجیده عمل کرد، گفت: در خصوص پروژه تقاطع غیر همسطح خوارزمی مواردی وجود دارد که باید در نظر داشت؛ از جمله اینکه در اجرای تقاطع غیر همسطح خوارزمی نظریه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک باید لحاظ شود.
عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: مطالعات دقیق و به روز اجرای این پروژه نیز از بحث هایی است که باید مد نظر شورا و شهرداری قرار گیرد و نهایی همچنین گزارش جذب بودجه سال 94 این پروژه به همراه جدول زمان بندی بر اساس قرارداد تهیه و به شورا ارسال شود. غلامرضایی با بیان اینکه وجود معارضات مشکلی است که شهرداری در حین اجرای پروژه با آن روبرو می شود، گفت: این امر موجب تاخیر و تحمیل هزینه های اضافی می شود که لازم است قبل از اجرای پروژه نسبت به رفع معارضات اقدام شود. در ادامه رضا شریفی، عضو دیگر شورای شهر کرج بیان داشت: بر خلاف روند معمولی که وجود دارد صرف مطالعه برای هر کاری بسیار ارزشمند است و اینکه ما بگوییم تنها زمانی مطالعات عمرانی را آغاز کنیم که حتما پروژه ای احداث شود، درست نیست. وی افزود: مهندسی ارزش تنها نباید منجر به انجام آن کار شود چه بسا بعد از انجام مطالعات به این نتیجه برسیم که اجرای پروژه ای به طور مقطعی یا همیشگی نیاز شهر نباشد. شریفی با اشاره به اینکه دید مدیریت شهری در راستای پروژه های عمرانی باید کلان باشد نه منطقه ای گفت: در مدیریت شهری اولویت باید اتمام پروژه های عمرانی در دست احداث باشد و ضرورت اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح خوارزمی با توجه به اقتضاعاتی که وجود دارد، احساس نمی شود .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود