14 بهمن 1394
شماره خبر: 157907

زیرگذر چهارراه طالقانی خاطره بد کرجی‌ها ازهمکاری با سازمان همیاری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

زیرگذر چهارراه طالقانی خاطره بد کرجی‌ها ازهمکاری با سازمان همیاری


در جلسه شورای شهر کرج، مصوبات کمیسیون حقوقی شورا مورد بررسی قرار گرفت و مواردی از جمله همکاری با سازمان همیاری های شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.
دویست و پنجمین جلسه شورای شهر کرج در تالار شورا با مدیریت محمد علی بخشی یکی از اعضای شورای شهر با محوریت بررسی مصوبات کمیسیون حقوقی آغاز شد. مصوبه جنجالی با موضوع دیوار کشی پیرامون زمینی موقوفه در منطقه ۴۵ متری گلشهر پس از بررسی اعضا خلاف قانون تشخیص داده شد و به تصویب نرسید. مصطفایی رئیس کمیسیون حقوقی با توجه به آن که این زمین موقوفه بوده و دیوار کشی اطراف آن از اختیارات شهرداری نیست به تصویب این لایحه اعتراض کرد و این اقدام را حاصل زد و بند شهرداری و پیمانکار دانست. در ادامه حجت الله غلامرضایی عضو شورای شهر کرج گفت: باید دید شهرداری در قبال این دیوار کشی چه امتیازی دریافت کرده است. محمدرضا رضاپور قائم مقام شهردار در خصوص این لایحه گفت: هزینه دیوارکشی این موقوفه به عهده پیمانکار است و شهرداری پرداخت این مبلغ از سوی پیمانکار را تضمین می کند.
قرارداد بین پیمانکار دیوارکشی زمین موقوفه گلشهر و شهرداری بررسی شود
مجید کاویانی عضو شورای شهر کرج خواستار بررسی قرارداد ما بین شهرداری و پیمانکار و تصمیم گیری بر اساس آن شد. در ادامه اعضا برای بررسی بیشتر خواستار ارائه مستندات در خصوص این لایحه از سوی شهرداری شدند و رضا پور قائم مقام شهردار کرج گفت: شهرداری مستنداتی ارائه نمی کند. کاویانی عضو شورای شهر کرج تشکیل کمیسیون حقوقی را با محوریت بررسی مستندات لوایح دانست و ارائه نکردن مستندات از سوی شهرداری را غیرقابل قبول اعلام کرد. در ادامه جلسه علنی شورای شهر کرج طرحی دو فوریتی پیرامون درخواست سازمان همیاری ها بر اساس ماده ۳۱ ارائه شد بر اساس این طرح سه پروژه بدون مناقصه عمومی به این سازمان واگذار شده است. کاویانی با توجه به ابهامات موجود در مورد این طرح گفت: همواره شاهد هستیم که تفاوت قیمت سازمان همیاری شهرداری با سایر شرکت هایی که در مناقصه عمومی برنده می شوند و پروژه ها را انجام می دهند بسیار زیاد است. کاویانی ارائه چند طرح با یکدیگر را در قالب یک طرح نامناسب دانست و خواستار ارجاع این پرونده به کمیسیون مربوطه شد.
عقد قرارداد قبل از ابلاغ به شهرداری غیرمجاز است
امیرحسام عباسی، عضو شورای شهر کرج در انتقاد به صحبت حمیدرضا رضاپور، قائم مقام شهردار کرج مبنی بر زمان بر بودن ارجاع به کمیسیون و اینکه تا زمان دریافت نظر کمیسیون قرارداد امضا شده است، اظهار داشت: عقد قرارداد قبل از ابلاغ به شهرداری غیرمجاز است. وحید شریفی، دیگر عضو شورای شهر کرج نیز در این جلسه با بیان اینکه علاقه شهرداری به همکاری با سازمان همیاری شهرداری ها، این ارگان را زیر سئوال برده است، عنوان کرد: ما خاطرات بدی از همکاری با این سازمان در شهر کرج داریم که احداث پل چهارراه طالقانی یکی از آن موارد است. وی این پل را حاصل همکاری با سازمان همیاری شهرداری تهران دانست که پس از این همه سال و دریافت سه برابر مبلغ همچنان مدعی دریافت پول هستند. شریفی تاکید کرد: درخواست می کنیم یک بار برای همیشه در مورد همکاری با این سازمان تصمیم گیری شود و مشخص شود چه افرادی در همکاری این سازمان نفع می برند. این طرح دو فوریتی با اکثریت رای آورد.
رای منفی شورای شهر کرج به ساخت و تکمیل ساختمان شورای حل اختلاف
در ادامه این جلسه، شورای شهر کرج به طرح دو فوریتی شهرداری کرج که خواستار کمک به ساخت و تکمیل پروژه ساختمان شورای حل اختلاف شده بود، رای منفی داد. در این طرح دو فوریتی، شهرداری خواستار کم کردن ۱۰ میلیارد ریال از بودجه پروژه بزرگراه شمالی کرج به صورت ۳۰ درصد نقد و ۷۰ درصد تهاتر شده بود. قرائت این طرح با تذکر سعید فیروزگاه، عضو شورای شهر کرج به دبیر جلسه همراه بود. فیروزگاه مصوبات کمیسیون های شورا را ارجح به طرح های شهرداری دانست و خواستار آن شد که وقت جلسه به مصوبات کمیسیون ها اختصاص پیدا کند. سعید مصطفایی، عضو پارلمان شهری کمک به دستگاه های اجرایی را خلاف قانون دانست. مصطفی سعیدی دیگر عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه این طرح به دلیل بسته شدن متمم بودجه سال جاری، کاری نشدنی است، ادامه داد: اگر قرار به اعمال باشد، شهرداری می تواند از بودجه سال پیش رو هزینه کند. روح الله کیان از نمایندگان شورای شهر کرج اعلام کرد: به دلیل آن که این موضوع به کمک رسانی مردمی اشاره دارد می توان این کار را انجام داد. داود وحیدی، دیگر نماینده شورای شهر کرج با اشاره به داشتن ردیف بودجه دستگاه های اجرایی افزود: اگر هم در گذشته این کار صورت می گرفت به خاطر آن بود که کرج استان نشده بود و دسترسی به استانداری و امکانات تهران سخت بود و برای سهولت و رفع مشکلات مردم به این کار مبادرت می کردیم اما در حال حاضر این کمک ها نباید صورت بگیرد. محمدعلی بخشی، رئیس جلسه صبح شورای شهر کرج نیز عنوان کرد: با علم به آنکه می دانیم دستگاه دولتی است و ردیف بودجه هم دارد، رای گیری می کنیم که رای نیاورد. این طرح با ریاست جلسه محمود دادگو هم به بحث گذاشته شد که در مرتبه دوم هم با ادله نمایندگان پارلمان شهری رد و دوباره رای نیاورد. در این جلسه همچنین بررسی لایحه شهرداری مبنی بر اجاره مکانی اداری و در اختیار قرار دادن آن به اداره ثبت ناحیه۳ رای نیاورد.
برخی دستگاه ها بودجه خود را از شهرداری مطالبه می کنند
شریفی عنوان کرد: برخی دستگاه ها و سازمان ها بودجه خود را از شهرداری مطالبه می کنند. وی پذیرش این خواسته ها توسط شهردار را خوب نشان دادن خود و بد نشان دادن شورای شهر دانست.
شریفی ادامه داد: همه کارهایی که به شهرداری ارتباطی نداشته و انجام شده را باید پیگیری کرد ضمن اینکه ما به دستگاه های دولتی کمک می کنیم و خودمان مجبور به گرفتن وام از بانک می شویم.
در ادامه جلسه شورا طرح پیشنهادی اعضا برای پیاده راه سازی از دستور کار خارج و تشکیک مطرح شده برای زمین اختصاص یافته در ۴۵ متری گلشهر به دلیل نداشتن زیرساخت رای منفی داده شد.
در ادامه لایحه شهرداری برای اختصاص ۱۰۰ میلیون ریال برای نصب آسانسور مسجد امام حسن عسگری (ع) اسلام آباد رای مثبت داده شد.ساخت و نصب تابلو اطلاعات جهت اطلاع رسانی به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان به تصویب رسید.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود