14 بهمن 1394
شماره خبر: 157938

راه اندازی دیوارهای مهربانی؛ نمایانگر رغبت عمومی به مهرورزی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 راه اندازی دیوارهای مهربانی؛ نمایانگر رغبت عمومی به مهرورزی است


رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج، استقبال شهروندان از دیوارهای مهربانی و اجرای طرح هایی مشابه آن را پیام آور این نکته دانست که مردم ایران زمین در مقابل هر اقدام و حرکتی که از مهربانی و عطوفت مایه بگیرد، بی دریغ عمل می کنند.
علی حاج کاظم ، با بیان این مطلب گفت: راه اندازی دیوارهای مهربانی و استقبال از آنها توسط گروه های مردمی، تنها یک حرکت موثر در حوزه اجتماعی نیست بلکه مبین روح لطیف و انسان دوستانه مردمی است که در همه بحران های تاریخی و اقتصادی، دست از همدلی و مهربانی برنداشته و کمک به همنوع را به عنوان یک سرفصل اساسی در زندگی مد نظر قرار داده اند.
حاج کاظم بیان داشت: یکی از این برهه ها، روزهای انقلاب بود که مردم از هر قشر و با هر دیدگاه به کمک و یاری یکدیگر می شتافتند؛ همچنین در روزهای جنگ یا وقوع رخدادهایی طبیعی مانند وقوع سیل و زلزله، مردم این سرزمین همواره و بی دریغ همدیگر را یاری داده اند. وی تاکید کرد: این درس عبرتی برای همه بویژه مسئولان است تا بیاموزند که هیچ چیز به اندازه مهربانی و نوع دوستی نمی تواند انسان ها را به یکدیگر نزدیک و نسبت به هم متعهد و مسئولیت پذیر کند. عضو شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: دیوارهای مهربانی که امروزه تا این اندازه مورد توجه مردم قرار گرفته، نمادی از وجود همه انسان های جامعه است که آماده کوچکترین ندا و پیام مهرآمیز هستند تا دارایی های خود را بدون توقع و بی منت به همنوعان شان عرضه کنند. این مسئول با تاکید بر اینکه باید از فعالیت هایی نظیر این در جامعه حمایت شود، اذعان داشت: شهرداری کرج نیز به عنوان یک دستگاه خدمات رسان و مردمی، با درک ضرورت و نیاز جامعه به اجرای طرح هایی با این مضامین، با همکاری برخی نهادهای نیکوکاری اقدام به راه اندازی دیوارهای مهربانی و نصب یخچال های ویژه نیازمندان کرده که امید است با همراهی شهروندان خوب کرجی، شاهد دریافت نتایج مطلوبی از اقدامات فوق باشیم. رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج، اظهار داشت: اگرچه مشکلات و موضوعاتی چون تنگناهای اقتصادی، کاهش صله رحم و کم شدن آگاهی افراد نسبت به شرایط دوستان و نزدیکان باعث شده برخی وجهه های نیکوکاری و انسان دوستانه در جامعه کم رنگ شود، اما نباید از روح مهربانی نهفته در مردم جامعه اسلامی مان غافل باشیم و اجازه دهیم منزلت و جایگاه این خصوصیات بلند انسانی در نظر مردم کم اهمیت شود. وی تصریح کرد: در این میان مسئولان وظایف مهمی به عهده دارند که از جمله آنها فراهم کردن زمینه هایی است که افراد بتوانند مهر و عطوفت خود را نسبت به یکدیگر با روش های بهتر و مناسب تری ابراز کنند. همچنین عمل به انتظارات و خواسته های مردم که از جمله مصادیق تعهد، اخلاق و انسانیت به شمار می آید به عهده مسئولان است. حاج کاظم بیان داشت: هم اکنون چند مجموعه از این دیوارهای مهربانی و یخچال ها به همت معاونت خدمات شهری در شهر نصب شده؛ این در حالی است که بسیاری از مردم و شهروندان به صورت خودجوش دست به این اقدام زده اند که ضروری است دستگاه های متولی با توجه به اهمیت پرداختن به نکات بهداشتی در این زمینه، نسبت به ساماندهی فعالیت های صورت گرفته، اقدام نموده و فضا را برای شهروندانی که مایل به کمک به همنوعان شان هستند مهیا کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود