29 بهمن 1394
شماره خبر: 158912

تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مبتنی بر رعایت قوانین زیباسازی باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مبتنی بر رعایت قوانین زیباسازی باشد


شهردار کرج با اشاره به حال و هوای انتخاباتی در شهر گفت: تبلیغات بصری شایسته مبتنی بر اصول زیباسازی شهری می تواند عاملی برای ترغیب شهروندان به مشارکت وسیع در انتخابات مجلس باشد.
علی ترکاشوند ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری انتخابات با شکوه، به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات اشاره و بیان کرد: چنانکه رهبر انقلاب بیان فرموده اند، "انتخابات مظهر خداباوری، مردم باوری و خود باوری است" که ایجاد زمینه های مشارکت حد اکثری شهروندان در آن یکی از وظایف شهرداری به شمار می آید. وی، ضرورت برگزاری انتخابات اثرگذار مبتنی بر رعایت قوانین را مهم خواند و با انتقاد از انجام تبلیغات غیر مجاز احتمالی نامزدهای انتخاباتی همچنین استفاده نامناسب از فضاهای شهری برای تبلیغات بدون توجه به رعایت مولفه های زیبایی شناسی شهری و قوانین تبلیغات انتخاباتی، اذعان داشت: محیط شهری باید بستر امنیت روحی و روانی شهروندان را فراهم و فضای مطلوبی را برای زندگی آنها فراهم کند؛ بر این اساس عملکرد تبلیغاتی نامزدهایی که مطیع قانون نیستند و به آسایش شهروندان آسیب می رسانند در امر قانونگذاری مورد تردید خواهند بود. وی با اشاره به اینکه ضوابط، مقررات و دستور العمل نامزدهای انتخاباتی توسط مسئولان امر تهیه شده است، گفت: از مهمترین ویژگی های نماینده یک مجلس قانونگذار رعایت قوانین و مقررات است؛ بر این اساس آنچه برای انتخابات حائز اهمیت می باشد، رعایت همه جانبه قوانین انتخابات است. شهردار کرج، گفت: دستور العمل تبلیغاتی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر اساس آسیب شناسی به عمل آمده از انتخابات ادوار گذشته تهیه و تلاش شده است، منافع مشترک شهروندان و نامزدها در آن به نحو مطلوبی لحاظ شود.
فراهم شدن امکان تعامل نامزدهای انتخاباتی با سازمان زیباسازی
ترکاشوند با بیان اینکه سازمان زیباسازی شهرداری کرج متولی انجام انواع تبلیغات بصری در شهر است، یکی از مولفه های برگزاری انتخابات را انجام تبلیغات به شکل صحیح و اصولی عنوان کرد و گفت: هدف از انجام این مهم نیز آگاهی دادن به عموم شهروندان در خصوص منتخب کاندیدها می باشد؛ بر این اساس و با هدف حرکت در مسیر اصولی تبلیغات این امکان فراهم شده است که نامزدهای انتخاباتی در تعامل با سازمان زیباسازی و واحدهای تابعه در مناطق 12 گانه شهرداری کرج، از نحوه و محل تبلیغات خود مطابق با قوانین و ضوابط آگاه شوند. کلیددار کرج، خاطرنشان کرد: از جمله آسیب های تبلیغات نابسامان در دوره های گذشته، تحمیل هزینه های سنگین به منظور پاکسازی و رفع آثار نامطلوب به جا مانده از این تبلیغات بر محیط و مبلمان شهری است که این امر موجب صرف زمان، نیرو و انرژی قابل توجهی از مجموعه مدیریت شهری می شود. ترکاشوند، اذعان داشت: ارتقاء کیفی تبلیغات داوطلبین، جذب حداکثری و مشارکت گسترده مردم و کاهش آلودگی های بصری همچنین بهبود سیما و منظر شهری در دستورالعمل فراروی حوزه های مختلف اطلاع رسانی داوطلبین احراز صلاحیت شده مورد توجه قرار گرفته است. شهردار کرج در پایان افزود: در این خصوص ضمن انجام اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی های لازم به شهروندان، سازه ها و جایگاه های مخصوص برای تبلیغات نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح شهر کرج با نظارت و مدیریت سازمان زیباسازی تعیین و نصب شده است تا از این طریق از بروز ناهنجاری های تبلیغاتی مرسوم انتخابات کاسته و موجبات برگزاری انتخابات هرچه با شکوه تر در شهر فراهم شود.
محل های مجاز و غیر مجاز تبلیغاتی به داوطلبین احراز صلاحیت شده اعلام شد
شهردار کرج از اعلام محل های مجاز و غیر مجاز تبلیغاتی به داوطلبین احراز صلاحیت شده توسط سازمان زیباسازی شهرداری کرج خبر داد و با اشاره به اینکه پوشش تبلیغاتی مناسب برای نامزدهای انتخاباتی پیش بینی شده است، گفت: مجموعه مدیریت شهری کرج و سازمان زیباسازی به عنوان سازمان متولی تبلیغات بصری در شهر مصمم به برگزاری انتخابات بدون ناهنجاری های بصری است تا از این طریق آرامش روحی و روانی شهروندان نیز تامین شود. ترکاشوند اضافه کرد: درهمین راستا در 150 نقطه از معابر اصلی و فرعی شهر داربست هایی با پوشش تبلیغاتی نصب شده که این داربست ها با متراژ تقریبی چهل هزار متر مربع در مناطق 12 گانه کرج جایگذاری شده اند. وی با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی در زمینه برپایی هرچه باشکوه تر انتخابات اقدامات دیگری نیز انجام داده است، اکران بنرهای اطلاع رسانی با عناوین و شعارهای مرتبط حضور مردم در انتخابات را از جمله این اقدامات برشمرد و افزود: در این راستا 90 سازه تبلیغاتی (استند، بیلبورد و عرشه پل) با هماهنگی ستاد انتخابات در سطح شهر نصب شده است. ترکاشوند، اکران فرمایشات مقام معظم رهبری با محوریت انتخابات در 20 سازه تبلیغاتی را از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی نام برد و گفت: این بنرها در نقاط مختلف شهر نصب شده اند. وی با اشاره به اینکه در خصوص تبلیغات مطلوب برای نامزدهای انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 120 نقطه از شهر قابهای دیواری با رنگ و لیبل شاخص آماده سازی شده است، گفت: آموزش نیروهای زیباسازی مناطق جهت صیانت از جداره ها و ایجاد فضاهای مطلوب تبلیغاتی و ارائه روش های پاکسازی پس از پایان انتخابات را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این خصوص است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود