29 بهمن 1394
شماره خبر: 158917

لزوم ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در صنعت بازیافت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لزوم ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در صنعت بازیافت


عضو شورای شهر کرج گفت: امروز در کشورهای پیشرفته و درحال توسعه، به زباله بعنوان یک ثروت ملی نگاه می شود و باید این طرز نگاه در مردم کشور ما نیز نهادینه شود.
امیر حسام عباسی با بیان این مطلب اظهار داشت: ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در صنعت بازیافت سبب می شود ضمن جلوگیری از اتلاف سرمایه های ملی که هر ساله دولت برای جمع آوری و بازیافت زباله ها هزینه می کند، برای مردم نیز منبع درآمد ایجاد شود. عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: امروز بدلیل افزایش جمعیت و تولید محصولات شیمیایی گوناگون و نیاز روز افزون انسان ها در مصرف این مواد، حجم زیادی از زباله و پسماند تولید می شود که برای محیط زیست یک تهدید جدی بشمار می رود. این مسئول آموزش و فرهنگ سازی به مردم را امری مهم در حوزه تفیک زباله دانست و ضمن تاکید بر استفاده از روش های علمی و تکنولوژی های پیشرفته درصنعت بازیافت، اضافه کرد: نکته مهم در این خصوص فراهم کردن زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در این حوزه است. وی گفت: اعطای تسهیلات کم بهره و اعمال برخی معافیت های مالیاتی می تواند مشوق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری درصنعت بازیافت کشور باشد. وی با اشاره به ظرفیت های حوزه پسماند و تفکیک زباله گفت: لازم است برای جلب مشارکت های مردمی و بخش خصوصی به این حوزه فرصت های سرمایه گذاری تدوین شود. این مسئول، اتخاذ تدابير لازم براي مديريت پسماند را ضروري دانست و آن را يكي از وظايف شهرداري ها خواند و تاكيد كرد: تفكيك زباله از مبداء مي تواند در بازيافت بيشتر و بهتر مواد و دفع اصولي آنها موثر باشد . عباسی تصریح کرد: مدیریت جامع و کامل در حوزه پسماندها و بازیافت زباله می تواند در توسعه پایدار شهرها نقش کلیدی داشته باشد که در این زمینه آموزش و فرهنگ سازی در جامعه ضروری است.
همه مردم باید نسبت به طبیعت، احساس مسئولیت کنند
دبیر اول شورای شهر کرج در ادامه اذعان داشت: همه مردم باید نسبت به طبیعت، احساس مسئولیت کنند و بدانند که طبیعت خانه همه آن ها است و هرگونه تخریب محیط زیست، تیشه زدن به ریشه خود انسان ها است. این عضو شورای شهر معتقد است: ما باید این حس را در خود ایجاد و تقویت کنیم که علاوه بر لذت بردن از مواهب طبیعی، وظیفه حفاظت از آن را هم برعهده داریم. وی با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست، وظیفه آحاد جامعه است در دین مبین اسلام نسبت به آن تأکید شده است، بیان داشت:حفظ محیط زیست و توجه به بهداشت جامعه از الزامات داشتن یک شهر سالم است. زباله های شهری از معضلاتی هستند که درصورت عدم مدیریت و برخورد مناسب با آنها می توانند سلامت محیط زیست و شهروندان را تهدید کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود