2 اسفند 1394
شماره خبر: 159080

خریداری پیشنهادات عملیاتی نخبگان با محوریت ایجاد منابع پایدار درآمدی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 خریداری پیشنهادات عملیاتی نخبگان با محوریت ایجاد منابع پایدار درآمدی


عضو شورای اسلامی شهر کرج با هدف فعال سازی کدهای درآمدی راکد و بهبود اقتصاد شهری، راهکاری مبنی بر خریداری پیشنهادات عملیاتی نخبگان در خصوص ایجاد منابع پایدار درآمدی را مطرح کرد.
حجت اله غلامرضایی اظهار داشت: در عصر کنونی "علم و دانش" همچون کالایی گرانبها مورد تبادل قرار می گیرد و چنانچه نهاد خدمت رسان شهرداری برای رفع مشکلات درآمدی از نظام پیشنهادات نخبگان علمی و دانشگاهی بهره مند گردد، شرایط مناسب تری برای عمل به وظایف ذاتی مهیا خواهد شد. وی با بیان اینکه تشکیل "بانک ایده" با محوریت جمع آوری ایده ها و راهکارهایی به منظور ایجاد منابع پایدار درآمدی می تواند در شرایط رکود کنونی برای شهرداری کرج راهگشا و مثمر ثمر باشد، بیان داشت: برخی اندیشمندان و نخبگان دارای طرح ها و خلاقیت هایی هستند که عدم وجود امکانات مالی و فنی مانع از عملیاتی کردن آنها شده است و اگر مدیریت شهری مالکیت معنوی آنها را در اختیار بگیرد، می توان به خروجی مثبت آنها امیدوار بود. این مسئول شهری تبادل علمی مدیریت شهری کرج با مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی را مهم و راهبردی ارزیابی کرد و بیان داشت: مرکز البرز سرشار از پتانسیل ها و فرصت های طلایی برای سرمایه گذاری خصوصی است و اگر ظرفیت های کنونی از طریق نخبگان علمی به بسته های مدون پیشنهادی تبدیل شوند، می توان آنها را از طریق فراخوان های عمومی اجرایی کرد و با پرداخت بهای ناچیز، شهر را در مسیر شکوفایی و توسعه مضاعف قرار داد.
به گفته غلامرضایی، در صورتی که مدیریت شهری کرج قبل از اجرای طرح های کلان عمرانی و خدماتی، طی مکاتبه با مراکز مهم علمی و تحقیقاتی، ایده های نخبگان را در خصوص اجرای هرچه بهتر آنها خریداری نموده و از نظرات ارائه شده برای کاهش حداکثری هزینه ها بهره مند شوند، بی شک گرایش به سمت تشکیل «بانک ایده» در مسیر صحیح خود قرار می گیرد. این وکیل مردم در شورای شهر کرج در ادامه اذعان داشت: در خصوص پروژه هایی همچون مترو که با گذشت 14 سال و صرف میلیاردها تومان اعتبار اما هنوز در ابتدای راه قرار دارند، آنچه بیش از سایر کمبودها خودنمایی می کند، عدم توجه به مطالعات اولیه و تهیه پیش نیازهای علمی و تحقیقاتی است و امروز به دلیل غفلت از این هزینه های جزئی، گرفتار مصایب بزرگ و پیچیده تری شده ایم.
نگرش مدرن به تحقیق و پژوهش؛ حلقه مفقوده توسعه پایدار کرج
وی اظهار داشت: نگرش سنتی به تحقیق و پژوهش خسارت های سنگینی به جای خواهد گذاشت و امروزه تولید علم و اندیشه در سطح جهان بر تولید سایر تجهیزات فنی و ماشین آلات مقدم است و جهان را کسانی اداره و مدیریت می کنند که صاحب اندیشه برتر هستند و این حلقه مفقوده توسعه پایدار در کلانشهر کرج می باشد. غلامرضایی در پایان به منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر تقویت تولید علم و دانش و بها دادن به نخبگان علمی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت: تشکیل "بانک ایده" در لابه لای بودجه های گزافی که از سوی مدیریت شهری کرج برای انجام کارهای مختلف در نظر گرفته می شود، بسیار ناچیز است اما بی شک خروجی آن به مراتب بیشتر از بسیاری اقدامات جاری خواهد بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود