2 اسفند 1394
شماره خبر: 159102

افزایش 100 درصدی شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی شهرداری کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

افزایش 100 درصدی شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی شهرداری کرج


مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج، از افزایش 100 درصدی جمعیت شرکت کنندگان در مسابقات حفظ و قرائت قرآن ویژه نیروهای شهرداری این کلانشهر خبر داد.
حسین عربیان که در آیین اختتامیه دومین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن شهرداری کرج اولین مسابقه نقاشی ویژه کودکان خانواده های این دستگاه خدمات رسان سخن می گفت، این خبر را اعلام کرد.
وی، اذعان داشت: در حالی که شهر امروز با لطف خداوند متعال و تلاش نیروهای خدوم این دستگاه به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده، اما مدیریت شهری با تاکیدات شهردار این کلانشهر به هیچ عنوان از موضوعات فرهنگی غافل نمانده است.عربیان، افزود: عنایت ویژه ای از سوی مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر نسبت به موضوعات فرهنگی و قرآنی وجود دارد؛ چنان که در سال جاری برنامه های متنوعی در زمینه های فرهنگی و قرآنی تهیه و اجرا شد؛ از این جمله تربیت یک هزار و 500 قرآن آموز بود. این مسئول، تربیت این قرآن آموزان را در راستای اجرای طرح جامع قرآنی مطابق با برنامه های سازمان تبیلغات اسلامی و در راستای فرمایشات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: معتقدیم مخاطبان و جامعه هدف در زمینه فرهنگی و قرآنی یک میلیون و 600 شهروند کرجی هستند که باید به همه آنان خدمات گسترده و شایسته ارائه دهیم. وی با یادآوری اینکه فعالیت های متنوعی در این زمینه انجام گرفته، برگزاری سلسله همایش های سبک زندگی در 11 مسجد منتخب شهر را یکی از برنامه های فرهنگی و قرآنی تدارک دیده شده در این سازمان عنوان کرد که مورد توجه بسیاری از شهروندان قرار گرفته است. مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج، به دیگر برنامه های انجام شده نیز اشاره کرد و بیان داشت: همکاری با سازمان زندان ها و اعزام مدرسان قرآنی به این مراکز جهت بازسازی روحیه زندانیان و ارتقای نگرش و شیوه زندگی آنان از جمله اقداماتی بوده که انجام گرفته است. همچنین دومین دوره مسابقات قرآنی و اجرای نخستین دوره مسابقات نقاشی رنگ خدا ویژه نیروهای شهرداری کرج با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآن اجرا شد. این مسئول، تعداد شرکت کنندگان در مسابقات قرآن طی سال جاری را یکصد و 50 نفر عنوان کرد که نسبت به سال قبل با افزایشی دو برابری روبرو بوده است. عربیان، جزییات آمار شرکت کنندگان را نیز تشریح کرد و یادآور شد: شرکت کنندگان خانم در این دوره 98 نفر و شرکت کنندگان آقا تعداد 52 نفر بودند که در هر رشته حفظ و قرائت در بخش های خواهران، برادران و خردسالان سه نفر به عنوان برتر انتخاب شدند. وی، تعداد شرکت کنندگان در مسابقه نقاشی کودکان را نیز 950 نفر عنوان کرد که نقاشی های خود را با موضوعاتی چون قرآن، نماز، عترت، امام و انقلاب به سازمان فرهنگی ارسال کرده اند. لازم به ذکر است در پایان این همایش، به 70 نفر از این کودکان جوایزی اهدا شد و از نفرات برتر حوزه مسابقات قرآنی نیز تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود