9 اسفند 1394
شماره خبر: 159512

رادیو اینترنتی مدیریت شهری، ارتقای فرهنگ شهروندی را به همراه می آورد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 رادیو اینترنتی مدیریت شهری، ارتقای فرهنگ شهروندی را به همراه می آورد


عضو شورا و رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر کرج با همراهی وحید آقاشریفی، مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری این کلانشهر از رادیو اینترنتی و پایگاه خبری مدیریت شهری کرج بازدید کرد و از نزدیک در جریان عملکرد این دو حوزه قرار گرفت.
سعید مصطفایی در این بازدید با بیان اینکه فرهنگ شهروندی و شیوه تنظیم ارتباطات مردم با یکدیگر در محیط های امروزه شهری نیازمند آموزش و اطلاع رسانی است، خاطرنشان کرد: موضوعات بسیار متنوعی برای ساخت برنامه های صوتی و رادیویی در زمینه های شهری وجود دارد که با ساخت آنها می توان کمک شایانی به بهبود ارتباطات و ارتقای فرهنگ شهروندی و آموزش شهروندی به شهروندان کرد. رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی با سیستم هزینه و درآمد به اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی باور قلبی دارد افزود: در این راستا با گرد هم آوردن نیروهای متخصص و کارآمد تلاش شده است که با استفاده از دانش های نوین و بهره مندی از تجربیات موفق دیگر کلانشهرها به جایگاه شایسته ای دست یابد، که جای تقدیر از مجموعه مدیریتی این حوزه دارد. مصطفایی ضمن بازدید از رادیو اینترنتی مدیریت شهری کرج اظهار داشت: وقایع و رویدادها، سخنرانی، گزارش های مردمی، مصاحبه و گفتگو، اخبار و... که از بخش های اصلی «رادیو شهر» است و در خدمت شهروندان کرجی قرار گرفته است، می تواند موجبات آسایش خاطر و ارائه راه حل هایی پیش روی شهروندان را منجر شود.
رادیو شهر؛ نوعی فرهنگسرای مجازی است
در ادامه این بازدید، مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج نیز به معرفی بخش های مختلف پایگاه خبری اعم از پرتال انگلیسی، مجله شهروندی، صدای مردم، باشگاه خبرنگاران محله، روزنامه الکترونیک، آرشیو و... پرداخت و دستیابی به پیشرفت های مطلوب در حوزه ارتباط با شهروندان در بخش رادیو اینترنتی مدیریت شهری کرج را از ضروریات این مهم برشمرد. وحید آقاشریفی در خصوص ساخت و راه اندازی استودیوی رادیو شهر کرج، گفت: حرکت اداره کل ارتباطات و امور بین الملل برای راه اندازی این فضا، حرکتی مثبت با رویکرد توسعه فرهنگی و آموزشی بوده است که می تواند به عنوان یک محل زیربنایی برای تهیه و تولید محصولات و محتواهای فرهنگ شهری و شهروندی برای سالهای متمادی مورد استفاده قرار گیرد. این مسئول در خصوص رادیو اینترنتی مدیریت شهری کرج بیان کرد: برنامه های «رادیو شهر» روزانه در 5 بخش خبری و گزارشی و هر بار به مدت 5 دقیقه روی آنتن صدای رادیو البرز می رود و برای مخاطبین به صورت زنده قابل استماع است. وی خاطرنشان کرد: فایل های صوتی همه این گفتگو ها در سایت اینترنتی رادیو شهر؛ صدای مدیریت شهری کرج ذخیره شده و قرار می گیرد تا امکان بهره برداری دیگر رسانه های شهر و استان از اطلاعات موجود، فراهم باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود