12 بهمن 1393
شماره خبر: 136708

رادیو اینترنتی مدیریت شهری کرج آغاز بکار کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

رادیو اینترنتی مدیریت شهری کرج آغاز بکار کرد


رادیو اینترنتی مدیریت شهری کرج با عنوان «رادیو شهر» با حضور آیت الله حسینی همدانی رونمایی شد و آغاز بکار کرد؛ رویدادی که به رشد «فرهنگ شهروندی» و ارتقای «دیپلماسی شهری» در ایران کوچک کمک شایانی می کند.
بیست و یکمین نشست ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان به میزبانی شهرداری کرج لحظاتی قبل به کار خود پایان داد و حاضرین ضمن تاکید بر فعال سازی ستادهای امر به معروف در شهرها و اداراتِ البرز، خواستار جدیت بیشتر دست اندرکاران فرهنگی و مذهبی در راستای احیای این دو فریضه دینی و الهی شدند. در پایانِ این نشست تخصصی و کارشناسی که بیش از 2 ساعت به طول انجامید، آیت الله حسینی همدانی که ریاست ستاد احیاء امر به معروف استان را نیز عهده دار است، دعوتِ گرم سرپرست روابط عمومی شهرداری کرج را پذیرفت و بازدید کوتاهی از اتاق خبر مدیریت شهری داشت؛ بازدیدی که به برکتِ آن رادیو اینترنتی مدیریت شهری با عنوان «رادیو شهر» نیز افتتاح شد و آغاز بکار کرد. حجت الاسلام موسوی (مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز)، سردار علی استاد حسینی (فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان)، مهدی مهرور (فرماندار فردیس)، علی ترکاشوند (شهردار کرج)، ناصر صفار (سرپرست صدا و سیمای استان) و جمع دیگری از مقامات بلندپایه البرز، آیت الله حسینی همدانی را در این بازدید همراهی کرده و از اینکه مدیریت شهری کرج طی ماههای اخیر به سطح بالایی از دانش سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه ارتباطات مجهز شده است، ابراز خرسندی کردند. البته حضور امام جمعه کرج در "پایگاه خبری مدیریت شهری کرج" علاوه بر بهره برداری از «رادیو شهر»، مناسبت دیگری هم داشت؛ 3 ماهگی روزنامه الکترونیکی ایران کوچک. نماینده ولی فقیه در بازدیدِ خود در آرشیو 3 ماهه «ایران کوچک» به رسمِ یادبود یادگاری هم نوشت؛ «در سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها و در آستانه آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی توفیق حاصل شد در جلسه رونمایی از رادیو اینترنتی شهرداری کرج از 90 شماره مجله (روزنامه) الکترونیکی این سایت هم دیدن بعمل آید که نشان دهنده تلاش و عملکرد خوب عزیزان در عرصه های خدمات رسانی به مردم ولایتمدار شهرستان کرج می باشد. خدای متعال به همه عزیزان توفیق بیشتر عنایت فرماید. حسینی همدانی – نماینده ولی فقیه در استان.»
البته یادگاری نویسی در آرشیو روزنامه الکترونیکی ایران کوچک به اینجا ختم نشد و سپس توفیق داشتیم که دست خط سردار علی استاد حسینی (فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز) را نیز به یادگار داشته باشیم؛ سردار برایمان نوشت؛ «بسمه تعالی. با سلام به ارواح طیبه پاک شهداء و همچنین سلام به مجاهدان فی سبیل الله. امروز خدمت به مردم در هر نقطه ای و هر کاری مجاهدت محسوب می شود. برادران خوب ما که در شهرداری خدمت می کنند ان شاء الله که اجر مجاهدان فی سبیل الله را داشته باشند. گزارش به مردم و ارتباط مردم با مسئولان مخصوصا شهرداری کمک بزرگی به سالم سازی شهر هست. اجرکم عندالله. تراب قدوم مجهادین. بنده کمترین. علی استاد حسینی – فرمانده سپاه استان.» شهردار کرج نیز که در جمع بازدیدکنندگان حضور داشت، ضمن تشکر از توجه مثبت مسئولان ارشد استان نسبت به فعالیت های مدیریت شهری، اقدامات صورت گرفته را ماحصل حمایت بزرگان دانست و اظهار داشت: شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی با سیستم هزینه و درآمد به اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی باور قلبی دارد و تلاش می کنیم با استفاده از دانش های نوین و بهره مندی از تجربیات موفق دیگر کلانشهرها به جایگاه شایسته ای دست یابیم. علی ترکاشوند ادامه داد: قطعا توجه ویژه به دو فریضه نورانی و قرآنی امر به معروف و نهی از منکر ماموریت جدید مدیریت شهری به ابزارهای رسانه ای خود خواهد بود تا با دعوت همشهریان به بروز رفتار سالم و ترک عادت های ناپسند، حتی به کاهش هزینه های شهری نیز کمک شایانی کنیم. سرپرست روابط عمومی و بین الملل شهرداری کرج نیز در این بازدید به معرفی بخش های مختلف پایگاه خبری اعم از: پرتال انگلیسی، مجله شهروندی، صدای مردم، باشگاه خبرنگاران محله، روزنامه الکترونیک، آرشیو و... پرداخت و از دستیابی به پیشرفت های مطلوب در حوزه ارتباط با شهروندان خبر داد. احمد خیری درباره امکان جدید رسانه ای مدیریت شهری (رادیو شهر) نیز گفت: برنامه های «رادیو شهر» روزانه در 9 بخش خبری و گزارشی و هر بار به مدت 5 دقیقه روی آنتن صدای رادیو البرز می رود و برای مخاطبین به صورت زنده قابل استماع است. وی با بیان اینکه «رادیو شهر» در آدرس www.radiokaraj.com قابل دسترسی همگان است و همچنین لینک این رادیو نیز بر روی «پایگاه خبری مدیریت شهری کرج» (www.karaj.ir) موجود است، خاطر نشان کرد: وقایع و رویدادها، سخنرانی، گزارش های مردمی، مصاحبه و گفتگو، اخبار و... از بخش های اصلی «رادیو شهر» است که بزودی با برنامه های جدید و ساختار نو در خدمت همشهریان کرجی و ایرانی ها خواهد بود و به بیان آنچه دانستنش برای شهروندان مفید است، می پردازد. به گفته این مسئول، مخاطبین «رادیو شهر» در بخش "هر چه را که دلتان می خواهید، گوش کنید" به امکاناتی نظیر کتاب گویا، مسابقه، آموزش های شهروندی، اذان و مناجات، موسیقی، قصه های شهری و صدای شما دسترسی دارند. پس از ارایه توضیحات تکمیلی از سوی سرپرست روابط عمومی، «رادیو شهر» با کلیک آیت الله حسینی همدانی رسما فعالیت های خود را آغاز کرد و روی مدار بهره برداری قرار گرفت. نخستین برنامه تولیدی رادیو اینترنتی مدیریت شهری کرج به واکاوی فریضه احیاء امر به معروف و نهی از منکر اختصاص داشت که با سخنانی از امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در همین خصوص همراه بود و استقبال حاضرین را به همراه داشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود