11 اسفند 1394
شماره خبر: 159602

حفر 10 هزار چاله كاشت درخت در كرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

حفر 10 هزار چاله كاشت درخت در كرج


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از حفر 10 هزار چاله کاشت نهال در سطح معابر این کلانشهر تاکنون خبر داد و گفت: این اقدام به مناسبت گرامیداشت هفته درختکاری که امسال در کرج 2 هفته است، در حال انجام است.
محمدرضا زین العابدینی با اعلام این مطلب اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن اسفندماه، امسال در طرحی نو و جدید، سازمان تصمیم گرفت که تعداد روزهای هفته درختکاری را از 7 روز به 2 هفته افزایش دهد.
وی با اشاره به اینکه از 5 تا 22 اسفند امسال، 2 هفته درختکاری است، افزود: در 2 هفته درختکاری امسال اقدامات مختلفی در راستای افزایش سرانه فضای سبز، ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از درختان بین شهروندان به خصوص نونهالان و نوجوانان، کاشت جهادی نهال در سطح شهر و ... در حال انجام است. این مسئول عنوان کرد: در این راستا با اجرای طرحی، 10 هزار چاله در سطح معابر شهر حفر شده که درختانی مانند افرا، زبان گنجشک و توت در آنها کاشته می شود و بر تمامی آنها برچسب مشخصات اعم از نوع گونه، تاریخ کاشت و ... نصب خواهد شد. زین العابدینی ادامه داد: با کاشت گسترده 10 هزار نهال در کرج، طی سه سال آینده فضای سبز مطلوبی در سطح شهر شکل می گیرد که باعث کاهش آلودگی هوا و زیبایی شهر خواهد شد. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: به طور میانگین هزینه کاشت هر درخت در کرج اعم از خرید نهال، چاله کنی، بررسی خاک و ... تا مرحله کاشت بالغ بر 70 هزار تومان است که با توجه به هزینه های مربوطه، شهروندان باید در نگهداری از این درختان همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود