3 اسفند 1390
شماره خبر: 5101

50 هزار اصله درخت در حاشیه معابر کرج کاشته می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 50 هزار اصله درخت در حاشیه معابر کرج کاشته می شود

سپیدار آنلاین: مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج، کاشت 50 هزار اصله درخت در حاشیه معابر کرج را از برنامه های این سازمان در سال جاری خواند.
عباس زارع در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با اشاره به نزدیکی هفته درختکاری افزود: کاشت این تعداد اصله درخت از برنامه های سازمان برای این هفته است.
وی با اشاره به برنامه های سازمان در این ایام به کاشت 50 هزار اصله درخت اشاره کرد و گفت: تا کنون 43 هزار اصله درخت در راستای اجرای طرح درختکاری در حاشیه معابر کرج کاشته شده است. این مسئول در خصوص نوع گونه های انتخاب شده برای کاشت به مولفه زیست محیطی اشاره کرد و افزود: درخت ها بر اساس جایگاه کاشت، نیاز آبی و بافت خاک همچنین شرایط خیابان کاشته می شود. زارع با تاکید بر توسعه و گسترش فضای سبز در کرج اظهارداشت: از اهداف مهم سازمان پارک ها و فضای سبز تحقق این مهم است.
وی درادامه بر لزوم گسترش سرانه فضای سبز در کلانشهر کرج تاکید کرد و افزود: انجام این مهم باید با هدف فراهم آوردن زمینه های مساعد اکولوژیکی محیط همچنین زیبا سازی چهره شهر انجام شود.
کاشت 150 هزار اصله درخت طی سه سال گذشته در کرج
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به اجرای طرح کاشت 150 هزار اصله درخت در حاشیه معابر کرج عنوان کرد: کاشت این تعداد درخت از پروژه های سازمان مهم سازمان است که طی سه تا چهار سال اخیر در دستور اجرا قرار گرفته است. زارع بیان کرد: از آغاز اجرای طرح تا کنون 70 تا 80 اصله درخت در حاشیه معابر سطح کرج کاشته شده است. وی افزایش سرانه فضای سبز را از مهمترین خروجی های طرح کاشت درخت در حاشیه معابر خواند و افزود: این طرح با همکاری و تعامل شهروندان بسیار موفق اجرا شده است.
طرح کاشت درخت با همکاری شهروندان و بدون خسارت اجرا شد
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج در ادامه با اشاره به تعامل و همکاری شهروندان در خصوص حفظ و نگهداری از اصله درخت های کاشته شده، بیان کرد: همکاری شهروندان در این خصوص باعث شد کاشت درختان با کمترین میزان خسارت صورت گیرد. زارع استقبال شهروندان از اجرای طرح کاشت 150 هزار اصله درخت را طی چهار سال گذشته تاکنون مثبت ارزیابی کرد و گفت: مهترین خروجی این موضوع حفظ و نگهداری فضای سبز و گونه های درختی کاشته شده در معابر است. وی تاکید کرد: از برنامه ها و اهداف مهم سازمان پارک ها و فضای سبز اجرای طرح های مختلف در زمینه فضای سبز است. این مسئول، گلکاری و ایجاد فضای سبز را از دیگر برنامه های سازمان ذکر و اظهارامیدواری کرد: با اجرای طرح ها و پروژه های سازمان رضایت شهروندان در خصوص فضای سبز به نحو مطلوبی مهیا شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود