11 اسفند 1394
شماره خبر: 159631

بروز رسانی تکنولوژی های نوین در مدیریت پسماند ضرورت دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 بروز رسانی تکنولوژی های نوین در مدیریت پسماند ضرورت دارد


مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بر توجه به ضرورت بروز رسانی تکنولوژی های نوین در مدیریت و ساماندهی پسماندها تاکید کرد.
مجتبی اسکندری با اعلام این مطلب و با اشاره به برپایی نمایشگاه بین المللی محیط زیست در محل نمایشگاه بین المللی تهران، شرکت در این نمایشگاه را نوعی مشارکت بین نهادهای ذیربط در حفاظت از محیط زیست دانست. این مسئول با بیان اینکه در این نمایشگاه غرفه ای به متراژ 100 متر در اختیار استان البرز به منظور معرفی اقدامات نهادهای زیست محیطی قرار گرفته است، گفت: در این غرفه اداره کل محیط زیست استان البرز، سازمان های پارکها و فضای سبز و مدیریت پسماند کرج، اداره آبفا و سایر اداراتی که در این زمینه فعالیت داشتند، حضور دارند. وی اضافه کرد: حضور سازمان مدیریت پسماند علاوه بر معرفی اقدامات موجب بروز کردن دانش مجموعه کارشناسی مدیریت زباله ها در خصوص تکنولوژی های روز دنیا، دفن پسماندها و بروز رسانی فرآیند های مرتبط با موضوع پسماند می شود. مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در ادامه سخنان خود به تولید بیش از هزار و 200 تن زباله در شهر کرج اشاره و بیان کرد: زباله ها پس از جمع آوری و خدماتی که در حوزه خدمات شهری شهرداری کرج انجام می شود به محلی در حلقه دره جهت پردازش و دفن منتقل می شود. اسکندری افزود: با توجه به اینکه اقداماتی که در مرکز دفن حلقه دره بر روی زباله ها انجام می شود از کارشناسی ترین و بهداشتی ترین اقدامات در کشور به شمار می رود، اما لازم است این فرآیند با توجه به افزایش سطح دانش در تکنولوژی تغییر کند که حضور در نمایشگاه بین المللی محیط زیست این امکان را برای سازمان فراهم می کند.
این مسئول اظهار امیدواری کرد: مشارکت در نمایشگاه بین المللی محیط زیست موجب شود تا سال های آتی تغییرات مطلوبی در دفن پسماندها ایجاد شده و سازمان جهت حفاظت از محیط زیست اقدامات نوین تری را در دستور کار خود قرار دهد. وی در پایان سخنان خود از شهروندان خواست تا با رعایت قوانین شهروندی، تفکیک از مبدا زباله را در برنامه روزانه خود قرار داده و در کاهش تولید زباله تلاش کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود