19 اسفند 1394
شماره خبر: 160098

مدیریت فرهنگ از وظایف مهم شوراهای اسلامی شهر است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مدیریت فرهنگ از وظایف مهم شوراهای اسلامی شهر است


رئیس کمیسیون حقوقی بیان داشت: شوراهای اسلامی شهر به عنوان یک نهاد سیاستگذار، وظیفه مدیریت فرهنگ را بر عهده دارد.
سعید مصطفایی گفت: شورای اسلامی شهر، نهاد سیاست گذار شهر است و وظیفه دارد سیاست ها و برنامه های مربوط به اداره شهر را تدوین و آنها را برای اجرا در اختیار شهرداری قرار دهد.
وی افزود: بررسی و شناخت کمبود ها و نارسایی های فرهنگی، ارائه طرح ها و پیشنهادات اصلاحی، برنامه ریزی جهت مشارکت مردم در انجام خدمات فرهنگی و اقدام به تشکیل نهاد های مردمی از جمله وظایف شوراها در حیطه فرهنگ و مباحث مرتبط با آن است. این مسئول بیان داشت: نظام شورایی کشور این قابلیت را دارد تا در صورت ضرورت و احساس نیاز، در مبحث قانونگذاری کشور تاثیر گذار باشد. وی در ادامه به لزوم برنامه ریزی برای مشارکت مردم در انجام خدمات فرهنگی اشاره کرد و افزود: پیشبرد سریع برنامه ها، خصوصا در زمینه فرهنگی، همکاری و مشارکت وسیع و همه جانبه مردم رامی طلبد و تجربه نشان داده است، هر جا مشارکت های مردمی وجود داشته باشد و مدیریت شهری از همکاری و شراکت بخش خصوصی و جامعه مدنی استفاده کند، کار با کیفیت و اثربخشی بیشتری انجام می گیرد.
مصطفایی در پایان خاطر نشان کرد: انجمن ها و سازمان های مردم نهاد می توانند به عنوان مشاوران و بازوان اجرایی شوراها فعالیت نمایند که این امر نیازمند ایجاد شرایط برای ایجاد این سازمان ها است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود