8 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141081

تشکیل شوراهای اسلامی موجب نهادینه شدن عدالت اجتماعی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تشکیل شوراهای اسلامی موجب نهادینه شدن عدالت اجتماعی شد


قائم مقام شهردار کرج در آستانه سالروز ملی شوراها، این مناسبت را به کلیه فعالان نظام شورایی کشور تبریک گفت و اظهار داشت: تشکیل شوراهای اسلامی موجب نهادینه شدن عدالت اجتماعی و توزیع متوازن سرانه ها و امکانات شهری شد.
محمدرضا رضاپور ادامه داد: تحقق عدالت اجتماعی، صیانت از حقوق شهروندی، پیگیری سیاستها و برنامه های اجرایی در عرصه های مختلف، نظارت بر حسن اجرای طرح های شهری و انطباق آن با خواسته ‏ها و نیازهای مردمی از مهمترین رویکردهایی است که از سوی شورا های اسلامی دنبال می شود. وی با اشاره به مسئولیت های متعدد و گسترده شوراهای اسلامی شهر و روستا، عنوان کرد: مردمی بودن ذات و سرشت شوراها حساسیت کار این نهاد را دو چندان می کند. باید اذعان داشت، انجام هر آنچه در ارتباط با مردم است، امری حساس و مسئولیت آن بسیار خطیر می باشد. رضاپور خاطر نشان کرد: نهاد مردمی شورا با نظارت بر تصمیمات و اقدامات مدیریت شهری در راستای رفع نیازهای شهروندی تلاش می کند؛ باید اذعان داشت برای تحقق اهداف کلان شهری و تامین رفاه شهروندی نیاز است خواسته ها و انتظارات مردمی رصد و پیگیری شوند که در این مسیر شوراهای اسلامی با توجه به مردمی بودن ساختار، نقش موثری ایفا می کنند. قائم مقام شهردار کرج در ادامه با اشاره به عملکرد شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه این نهاد با رویکرد مردمی، تعامل، وحدت رویه و همکاری با شهرداری جهت تحقق رفاه شهروندی در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و... تلاش می کند، افزود: بر این اساس می توان گفت، شوراهای اسلامی عالی‏ ترین نهاد برای تجلی‏ مشارکت مردمی در مسائل مربوط به شهر و تحقق نیازهای زندگی شهروندی هستند.
اهمیت فعالیت شوراهای اسلامی در كلانشهرها
این مسئول در ادامه اهمیت و حساسيت بالای فعالیت شوراهای اسلامی شهر در کلانشهرها را یادآور شد و افزود: کلانشهر کرج نیز با توجه به ویژگیهایی از جمله مهاجرت، جمعیت و حضور اقوام متعدد از پیچیدگی های گسترده ای در امر مدیریت برخوردار است که ساماندهی و سازماندهی امور در آن نیاز به انجام اقدامات وسیع مدیریتی دارد. رضاپور به نقش مثبت شورای اسلامی شهر کرج در رفع مشکلات و معضلات شهری و در مقابل آن تامین امکانات خدمت رسانی موثر و مستمر به شهروندان را یادآور شد و افزود: پرداختن به موضوعات مختلف شهری خود وظیفه سنگین شورائیان را بویژه در کلانشهری چون کرج که با مسائل متعددی در امور شهری از جمله ترافیک، عدم ساختارهای مناسب شهری، مسائل مربوط به سيستم حمل و نقل، کندی اجرای طرح های مربوط به توسعه قطار شهری مواجه است را دو چندان می کند. وی با تاکید بر تعامل و همگرایی بین دو مجموعه مردمی شورا و شهرداری، بیان کرد: جاری کردن این رویکرد از اولویت های مهم شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج بوده است؛ باید اذعان داشت، اهمیت توجه به این نگاه و رویکرد که خود زمینه ساز موفقیت در امور شهری می باشد، با مطرح شدن شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" دو چندان شده است. رضاپور در پایان اذعان داشت: شورائیان با توجه به میزان اثر گذاری که در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های شهری دارند، نقش مهمتری در رابطه با احقاق اهدافی که متضمن رشد و شکوفایی شهری است، دارند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود