22 اسفند 1394
شماره خبر: 160195

اولویت اقدامات در سازمان مدیریت پسماند کرج، توجه ویژه به محیط زیست است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 اولویت اقدامات در سازمان مدیریت پسماند کرج، توجه ویژه به محیط زیست است


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست با توجه به افزایش آلاینده ها از ضروریات جامعه امروز به شمار می رود تاکید کرد: اولویت اقدامات در سازمان مدیریت پسماند کرج، توجه ویژه به محیط زیست شهری است.
مجتبی اسکندری با بیان اینکه خدمات ارائه شده از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج به دلیل نحوه عملکرد این سازمان برای مردم مشهود و ملموس نیست و شهروندان تنها جمع آوری زباله از درب منزل هایشان را مشاهده می کنند، اظهار داشت: اقدامات ویژه ای پس از جمع آوری صورت می گیرد که جمع آوری، دفن، پردازش و امحاء از جمله این اقدامات به شمار می رود که توجه به محیط زیست در اولویت آن قرار دارد. این مسئول، بی خطر سازی زباله های عفونی را از دیگر اقدامات سازمان مدیریت پسماند به منظور حفاظت از محیط زیست ذکر و عنوان کرد: بر رغم اینکه این عملکرد جزء اقدامات ذاتی سازمان به شمار نمی رود اما قریب به یک سال است که سازمان با هزینه ای حدود یک میلیارد تومان اقدام به بی خطر سازی زباله های عفونی کرده است، این در حالی است که بیش از نیمی از این زباله ها قابل شناسایی نبوده و همراه با زباله های شهری دفن می شوند و این موضوع آسیب زیادی به محیط زیست می رساند. وی اضافه کرد: مدیریت بی خطر سازی زباله های عفونی سال آینده طبق برنامه ریزی های متعددی که صورت پذیرفته است، در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار می گیرد، در این خصوص تفاهم نامه ای نیز بین سازمان، محیط زیست استان، حوزه امور عمرانی استانداری و سازمان شهرداری ها منعقد شده که طی این تفاهم نامه، سازمان نقش نظارتی و تهیه امکانات اولیه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را به عهده می گیرد. تحقق این مهم نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست ایفا می کند.
مدیریت پسماند موضوعی فرابخشی است
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت موضوع مدیریت پسماندهای شهری تاکید و عنوان کرد: نگاه مسئولان به این موضوع باید ویژه و فرابخشی باشد.
اسکندری با اشاره به اینکه سازمان مدیریت پسماند، جمع آوری زباله در تمام استان البرز به جز طالقان را بر عهده دارد، اظهار داشت: علاوه بر نگاه ویژه مسئولان به موضوع مدیریت پسماند، نیاز به مشارکت شهروندان در راستای کاهش تولید زباله و تفکیک زباله ها از مبدا نیز احساس می شود. این مسئول، اهمیت فرهنگسازی در راستای ارتقاء درک مردم از وظایف سازمان مدیریت پسماند را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه قبل از ورود به مسائل فرهنگی توجه به فراهم کردن زیرساخت های آن ضروری به شمار می رود، سازمان در این زمینه اقداماتی انجام داده اما این اقدامات متناسب با گستردگی شهر و جمعیت نبود است که از عمده دلایل این کاستی ها می توان به نبود بودجه کافی اشاره کرد.وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: سال آینده با بودجه مناسبی که شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج برای سازمان در نظر گرفته و تصویب کرده اند، شاهد اقدامات ویژه سازمان مدیریت پسماند در زمینه های مختلف پردازش، دفن، امحاء به روش های مدرن باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود