22 فروردین 1395
شماره خبر: 160934

بودجه سازمان آتش نشانی شهرداری کرج 30 درصد افزایش یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بودجه سازمان آتش نشانی شهرداری کرج 30 درصد افزایش یافت


اعضای شورای شهر کرج در بررسی لایحه پیشنهادی سازمان آتش نشانی مبنی بر افزایش 100 درصدی بودجه سال 95، این سازمان به افزایش 30 درصدی بودجه رای مثبت دادند.
در ادامه بررسی لوایح بودجه 95 شهرداری کرج، ظهر امروز اعضای شورا به بررسی لایحه پیشنهادی سازمان آتش نشانی، سازمان پايانه هاي مسافر و بار کرج و حومه و سازمان خدمات موتوری در خصوص افزایش بودجه پرداختند. رضا شریفی، عضو شورای شهر کرج در رابطه با عملکرد و بودجه پیشنهادی سازمان آتش نشانی، عنوان کرد: آتش نشانی یک سازمان خدماتی است و تحت هیچ شرایطی فعالیت این سازمان نباید کاهش یابد؛ کما اینکه ارائه خدمات فرهنگی با موضوع بالا بردن آگاهی شهروندان در خصوص رعایت و ارائه نکات ایمنی، از ارکان مهمی است که در وظایف این سازمان گنجانده شده است.
وی با بیان اینکه عدم افزایش بودجه این سازمان در 10 سال گذشته را نباید یکباره جبران کرد گفت: موافقت با افزایش 100 درصدی بودجه، برای شورای شهر تبعات دارد و معقول تر آن است که بودجه سازمان آتش نشانی را حداکثر 30 درصد نسبت به نرخ سال 94 افزایش دهیم. مصطفی سعیدی، دیگر عضو شورای شهر نیز در این خصوص بیان داشت: در تعیین و اختصاص بودجه باید توجه داشت که سازمانی مانند آتش نشانی صرفا خدماتی است و در آمد دیگری ندارد، لذا از طریق ماده 16 نیز در کمک به این سازمان می توان پیش بینی هایی را لحاظ کرد. غلامرضایی، عضو کمیسیون عمران شورای شهر کرج هم در این باره بیان داشت: سازمان آتش نشانی که یک سازمان خدماتی است، باید از لحاظ داشتن امکانات به استاندارد های موجود نزدیک شود. وی، افزود: کمبود یا عدم وجود امکاناتی نظیر نردبان اسنوکر از جمله مباحث مهمی است که باید به آن توجه داشت؛ همچنین با توجه به اینکه در کرج حدود دو میلیون نفر جمعیت وجود دارد و به ازای جمعیتی که وجود دارد باید 40 ایستگاه دایر باشد، ولی متاسفانه 12 ایستگاه مستقر است که اینها از جمله مسائلی است که باید مد نظر قرار گیرد.گفتنی است در پایان با حداکثر آرا، بودجه سازمان آتش نشانی نسبت به نرخ کد های درآمدی سال 94، به میزان 30 درصد افزایش یافت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود