7 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 161889

طرح غربال گیری قند خون رایگان در مراکز فرهنگی کرج اجرا می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

طرح غربال گیری قند خون رایگان در مراکز فرهنگی کرج اجرا می شود


مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج از اجرای طرح غربال گیری قند خون رایگان و کلاس های آموزشی امداد و نجات در مراکز فرهنگی کرج خبر داد.
حسین عربیان در جلسه ای که با حضور مدیر کل جمعیت هلال احمر استان البرز و فاطمه اسکندری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد، به اهمیت یادگیری امداد و نجات در مواقع بحرانی اشاره و بیان کرد: سازمان در این راستا و به منظور ارتقاء فرهنگ شهروندان در این زمینه اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کرده است. این مسئول با اشاره به اینکه در مواقعی ممکن است پس از حادثه به دلیل ترافیک یا دور بودن محل، امداد رسانی به تاخیر بیفتد، اظهار داشت: یادگیری موارد امدادی توسط خود شهروندان کمک شایانی به کاهش تلفات و ایجاد امنیت برای آنان می کند. وی، همچنین از شعار امسال سازمان بهداشت جهانی مبنی بر مقابله با بیماری دیابت در روز نهم اردیبهشت ماه جاری که مصادف با سالروز تشکیل شوراهای اسلامی شهر شده است یاد کرد و گفت: به همین مناسبت در این روز از مراجعین به مراکز فرهنگی تست غربالگری رایگان قند خون گرفته می شود. مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج اضافه کرد: تیم های کارشناسی درمانی جمعیت هلال احمر در مراکز فرهنگی حضور داشته و در خصوص پیشگیری از بیماری دیابت آموزشهای لازم را ارایه می کنند. عربیان همچنین از برگزاری کلاسهای ویژه امداد ونجات و آموزش توانمند سازی ویژه شهروندان در برابر حوادث و علایم حیاتی و کمکهای اولیه توسط کارشناسان و مدرسین مجرب جمعیت هلال احمر به مدت 35 ساعت در غالب 17 جلسه در مراکز فرهنگی تحت پوشش سازمان فرهنگی ورزشی خبرداد. این مسئول افزود: علاقمندان می تواند جهت ثبت نام از 15 اردبهشت ماه به فرهنگسرا ها سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری مراجعه نمایند.
اسکندری: ارتقاء سلامت شهروندی، اصلی ترین دغدغه مدیریت شهری است
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرداری کرج در ادامه این جلسه ضمن استقبال از اجرای طرح غربالگری قند خون رایگان در روز شورا، ارتقاء سلامت شهروندان را از ضروریات برشمرد و افزود: ارتقاء فرهنگ سلامت شهروندی از دغدغه های اصلی مجموعه مدیریت شهری کرج به شمار می رود. فاطمه اسکندری با بیان اینکه مسئولان در مدیریت شهری وظیفه ای جز رفع مشکلات شهروندان و اهمیت به سلامت آنان ندارند، گفت: اجرای برنامه های فرهنگی در زمینه های سلامت شهروندی در راس اقدامات این نهاد قرار گرفته است. این مسئول در خصوص اهمیت جلوگیری از بیماری دیابت اظهار داشت: با توجه به اینکه امروزه بیماری دیابت در جامعه افزایش یافته است، ارتقاء سطح دانش مردم در زمینه راه های پیشگیری از این بیماری ضرورت می یابد که اجرای طرح غربالگری قند خون نمونه ای از این فرهنگ سازی است. وی در پایان سخنان خود از شهروندان خواست تا در روز مقرر به مراکز فرهنگی کرج مراجعه کرده و با تست فشار و قند خون از سلامتی خود اطمینان حاصل کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود