11 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162046

انقلاب اسلامي قدرت فرهنگ عظيم شهادت را به قدرت سياسي تبديل كرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

انقلاب اسلامي قدرت فرهنگ عظيم شهادت را به قدرت سياسي تبديل كرد


شهردار تهران با بيان اينكه عظمت و امنيت ايران اسلامي، جبهه نبرد را به مرز دشمنان رسانده است، گفت: در حقيقت انقلاب اسلامي ضمن گسترش قدرت فرهنگ عظيم شهادت در جهان، آن را به قدرت سياسي تيدبل كرد.
دكتر محمدباقر قاليباف در يادواره شهداي منطقه شاهين ويلاي كرج و شهداي مدافع حرم كه در مسجد حضرت امام حسن محتبي(ع ) اين منطقه برگزار شد، به شرايط دوران پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: در زمان پيروزي انقلاب اسلامي همه كره خاكي در تسلط دو ابرقدرت شوروي و آمريكا بودند و ملت ها امور خود درسطوح مختلف تحت سلطه اين قدرت هاي جهاني انجام مي دادند.
وي ادامه داد: امكان امكان نداشت حركت اجتماعي ، سياسي ، اقتصادي و فرهنگي صورت گيرد كه خارج از اراده قدرت ها جهاني باشد. قاليباف گفت: درآن شرايط، انقلاب اسلامي با مجاهدت و ايثار مردم و رهبري خميني كبير(ره ) اتفاق افتاد و شعار نه شرقي نه غربي محقق شد و جمهوري اسلامي با نفي سلطه ابر قدرت ها خلاف مسير دنيا شكل گرفت. شهردار تهران اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس دو ابر قدرت با هم در تقابل بودند ولي در برخورد با ايران با هم توافق داشتند و با در اختيار قرار دادن تجهيزات جنگي و ساير ملزومات از صدام حمايت مي كردند اما فرهنگ جهاد و شهادت كه برخاسته از فرهنگ اهل بيت (ع ) و عاشورا بود موجب پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس شد و امروز آثاراين فرهنگ تنها درديگر كشورها نيز ديده مي شود. وي ادامه داد: در دهه 60 همه كشورهاي عربي در كنار هم جمع شدند تا مقابل اسرائيل بايستند ولي شكست خوردند و صحراي سينا را نيز از دست دادند به اين دليل كه فرهنگ ايثار و شهادت در آنها وجود نداشت. قاليباف گفت: در جنگ 33 روزه فرهنگ شهادت موجب شد يك جنبش مردمي در مقابل اسرائيل پيروز شود. شهردار تهران افزود:امروز اين فرهنگ تنها متعلق به شيعه نيست بلكه هر انساني فارغ از دين اگر از اين موضوع تبعيت كند خداوند وعده ياري داده است .
وي ادامه داد: در پايان دفاع مقدس كه قطعنامه را پذيرفتيم، خيلي ها گفتند چرا صدام را ساقط نكرديد و به كربلا نرسيديد ولي ما با صبر و استقامت شاهد تحقق وعده الهي بوديم و صدام بسيار ذليلانه به دست دوستان خودش نابود شد. وي گفت : ما بايد بدانيم كه تدبير خداوند به گونه اي است كه دشمن را به دست خودش نابود شود. شهردار تهران بيان داشت: فرهنگ جهاد و شهادت تنها براي ميدان سياسي نيست بلكه اين فرهنگ مي تواند در همه ابعاد زندگي مردم اثر گذار باشد چرا كه تنها قدرت سياسي مشكلات اقتصادي و معيشتي ما را حل نمي كند. وي با اشاره به ضرورت حضور مردم در تمام صحنه ها ، اظهار داشت: مسئولان به تنهايي قادربه حل مشكلات نيستند همانطور كه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در سخت ترين شرايط و مشكلات به دست مردم به پيروزي ختم شدند.قاليباف گفت: در دوران پيروزي انقلاب و دفاع مقدس، مردم به وظيفه خود كردند و به گفته امام(ره ) كه مردم ما از مردم صدر اسلام بهترند، انقلاب و دفاع مقدس با تكيه به فرهنگ جهاد و شهادت به پيروزي رساندند.
وي گفت: در حوزه اقتصادي بايد مردم را به صحنه آورد تا مشكلات و كاستي برطرف شود. اين مسئول بيان داشت: براي حضور مردم در حل مشكلات اقتصادي بستر حضور انها را فراهم كنيم اكنون مي گويند اقتصاد مخصوص عده اي خاص است ولي اينطور نيست و بايد ايمان داشته باشيم كه اقتصاد متعلق به همه مردم است. در اين آيين كه خانواده هاي معظم شهدا حضور داشتند ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم گرامي داشته شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود