برند شهری در یکپارچه سازی مدیریت شهری تاثیر گذار است
سپیدارآنلاین: گروه شهری
رئیس مرکز پژوهش و مطالعات شهری شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه ایجاد برند شهری در یکپارچه سازی مدیریت شهری کرج موثر است، گفت: از دیرباز برند شهری در کلانشهر کرج مطرح بوده و تلاش های زیادی در این حوزه شده است که بی شک تحقق آن نقش زیادی در توسعه اقتصادی شهر دارد.
مجید کاویانی اظهار داشت: برگزاری نشست تخصصی برندینگ شهری با هدف ایجاد هماهنگی و تعامل نهادها و دستگاه های مرتبط با این موضوع برگزار شد؛ هدف از انجام این امر نیز رسیدن به هدف مشترک و دستیابی به نتیجه مطلوب در این حوزه بوده است که بهره مندی از خروجی های مثبت این اقدام قطعا در یکپارچه سازی مدیریت شهری نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت. وی، معتقد است، مدیریت برند برای یک شهر، نیازمند پرداختن به فعالیتها و اموری بیشتر از صرف طراح های ظاهری زیبا سازی سطحی است؛ در واقع باید در نهاد و بنیاد آن هر شهر که داعی نامی شدن دارد جوهره تمایز و در دیدگاه مدیران و مردمان آن ، انگیزه توسعه وجود داشته باشد. کاویانی با بیان اینکه هویت و شخصیت شهرها را باید بر پایه داشته های ذاتی، که در نهاد و بطن شان است،پی ریزی کرد، افزود: ایجاد ارتباط صحیح نیز امری ضروری و حیاتی است و این خود میسر نمی شود مگر با اراده ای استوار یک مدیریت یکپارچه که در نام آوری آن شهر نظارت داشته باشد. این عضو شورا در ادامه به برگزاری نشست تخصصی صنعت ساختمان اشاره داشت و افزود: میزگرد اقتصاد شهری در حوزه مسکن و صنوف جهت اصلاح وضعیت فرایندهای مسکن برگزار شده و امید است منجر به افزایش رتبه اقتصادی در شهر باشد. این عضو شورا از دیگر اهداف برپایی این نشست را بررسی چالش های صنعت ساختمان و پیش بینی وضعیت رونق یا ادامه رکود بازار مسکن و ساخت و ساز دانست و گفت: امیدواریم با ادامه این نشست ها به نتایج مطلوبی در این راستا دست یابیم