14 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162332

شورا از ارکان تصمیم گیری نظام کشوری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شورا از ارکان تصمیم گیری نظام کشوری است


شهردار کرج در جلسه علنی شورای شهر کرج به ماسبت فرا رسیدن روز شوراها، از اعضای پارلمان شهری تقدیر کرد و شورا را از ارکان اصلی تصمیم گیری در نظام کشوری دانست.
علی ترکاشونددر صحن علنی شورای شهر کرج ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های بی دریغ اعضای شورای چهارم در به ثمر رسیدن اهداف مدیریت شهری و اجرای پروژه های کلان عمرانی گفت: آبادانی که امروز شاهد آن هستیم حاصل تعامل و تصمیمات صحیح پارلمان شهری است و شورا عامل خیر و برکت در شهر است. وی افزود: اگر قرار است در کشور برنامه ریزی در سطوح عالی اجرایی شود قطعا برنامه ریزی های پارلمان های محلی هر شهر و استان برای این مهم بی تاثیر نخواهد بود. کلید دار شهر کرج با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) که فرمودند اساس عقل مشورت است تاکید داشت: نهاد شورا برگرفته از فرامین قرآنی است و آیه شریفه و « وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم » دین مبین اسلام بر منزلت شورا تأکید فراوان نموده است و پیامبر و ائمه معصومین نیز بر انجام امور با مشورت و شورا تاکید داشته اند.
علی ترکاشوند تاکید داشت: در کشور ما نیز به دلیل اهمیت شورا و مشورت در آموزه های دینی و تاریخی، رویکرد شورایی در اداره جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار است وبنیادِ این نهاد اجتماعی، بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، بر حلّ عمل گرایانه مشکلات مردم استوار است که این مهم با کسب سرمایه ارزشمند اعتماد عمومی در میدان فعالیت شوراها محقق خواهد شد. این مسئول ارشد شهری در ادامه سخنان خود به نشست مشترک رئیس جمهور با شورای استان های کل کشور در سالن سران اجلاس کشور اشاره و یادآور شد : در این نشست فصلی برای مدیریت شهری دیده شده و توجه به درآمد های پایدار برای شوراها و همچنین لایحه یکپارچه سازی مدیریت شهری از جمله مباحث مطرح و بر پیگیری آن تاکید شد. گفتنی است شهردار کرج در پایان سخنان خود ضمن اهداء لوح تقدیر از اعضای شورای شهر جهت تعامل و تدابیر صحیح در اجرای پروژه های شهر تقدیر و تشکر نمود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود