15 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162382

استاندارد سازی معابر شهری ارتقاءسطح کیفی زندگی شهروندی را به همراه دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

استاندارد سازی معابر شهری ارتقاءسطح کیفی زندگی شهروندی را به همراه دارد


معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری کرج گفت : مناسب سازی معابر شهری، تسهیل در تردد و دسترسی همه شهروندان به امکانات موجود در سطح شهر یکی از راهکارهای ارتقای کیفیت زندگی برای کلیه افراد به ویژه افراد دارای معلولیت است.
بهروز آقامحمدی طی نشست با اساتیدی از کشور ژاپن که برای حضور در کارگاه آموزشی استاندارد سازی معابر شهری در کلانشهر کرج حضور پیدا کرده بودند این مطلب را اعلام کرد و گفت: شهرداری کرج به دنبال آن است تا با همکاری سایر ارگانهای شهری و استانی مناسب‌سازی معابر و فضاهای اداری را بگونه ای طراحی و اجرا کند تا معلولان با کمترین مشکل به نیازهای اولیه خود دسترسی پیدا کنند.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری کرج تاکید کرد: همه آحاد جامعه باید قادر باشند آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از ساختمان ها، اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و و از تسهیلات محیطی، اجتماعی فرهنگی و اقتصادی با حفظ استقلال فردی و رعایت شان و منزلت انسانی بهره مند شوند. آقامحمدی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری دومین کارگاه آموزشی استاندارد سازی معابر که با همکاری معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی و معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج برگزار شد نیز مناسب سازی تمامی معابر برای شهروندان به ویژه معلولان بود تا با استفاده از راهکارهای علمی و پژوهشی اساتید مطرح ژاپنی، کارشناسان مربوطه شهرداری این کلانشهر در حوزه مذکور و آگاهی از دغدغه های معلولان حاضر در جلسه هر چه سریعتر موانع و مشکلات موجود بررسی و برطرف شوند. این مسئول بیان کرد: شهرداری کرج در تلاش است تا با برگزاری این دوره های آموزشی و همکاری سایر ارگانهای شهری و استانی برنامه ریزی ها و اقدامات موثرتری را برای استاندارد سازی و مناسب سازی معابر شهری داشته باشد و با آگاهی از مشکلات کلیه شهروندان و معلولان در زمینه تردد و استفاده از امکانات موجود در سطح شهر راهکارهایی را عملیاتی نماید که آسایش و رضایتمندی مردم برای زندگی در شهر بیش از پیش فراهم شود. وی در پایان خواستار همکاری هر چه بیشتر شهرداری کرج با اساتید ژاپنی به منظور همفکری در زمینه استانداردسازی معابر شهری و برگزاری اینگونه دوره ها شد تا با توجه به خروجی های مثبت و عملیاتی شدن راهکارهای این همفکری و آموزش های متقابل شاهد کمتر شدن و مرتفع شدن مشکلات شهری در زمینه عبور و مرور و دسترسی به امکانات برای کلیه افراد به ویژه معلولان باشیم. گفتنی است، اساتید ژاپنی نیز در این نشست از سطح کیفی بسیار بالای برگزاری کارگاه آموزشی استاندارد سازی معابر شهری که به مدت سه روز در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد سخن گفتند و خروجی های این کارگاه را برای کلانشهر کرج مثبت ارزیابی کردند و آمادگی خود را برای همکاری متقابل با این دستگاه اعلام کردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود