28 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 163189

همایش بزرگ آزادسازی خرمشهر برگزار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

همایش بزرگ آزادسازی خرمشهر برگزار می شود


همایش بزرگ گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر به همت بسیج شهرداری کرج و با سخنرانی سردار علی استادحسینی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان در کرج برگزار خواهد شد.
فرمانده حوزه 8 بسیج حضرت سیدالشهداء (ع) این خبر را اعلام کرد و بیان داشت: سوم خردادماه به عنوان نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس این سرزمین مطرح است که وقوع آن مدیون جانفشانی ها و جانبازی های عده بسیار زیادی از رزمندگان و مردم این شهر بود. سرهنگ غلام قربانی گفت: آزادسازی خرمشهر بعد از بیش از 570 روز اشغال توسط دشمن، طی عملیات بیت المقدس به انجام رسید و با این عملیات که به فرماندهی علی صیاد شیرازی از شهدای ترور و محسن رضایی در دو بخش ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت، یکی از مهمترین و استراتژیک ترین اهداف و نقاط خاک ایران، محقق گردید و از دشمن بعثی پس گرفته شد. وی، با تاکید بر اینکه این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمن شناخته می شود، خاطرنشان کرد: بزرگداشت سوم خردادماه علاوه بر تاکید مجدد بر اهداف و آرمان های انقلابی و اسلامی، عاملی است که جوانان این خاک و بوم را با رخدادهای دفاع مقدس آشنا کنیم. قربانی اذعان داشت: به همین منظور و با هدف تکریم از شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده های آنان همایش بزرگ گرامیداشت آزادسازی خرمشهر از سوی بسیج حوزه 8 شهرداری کرج و با همکاری پایگاه بسیج شهدای سازمان آرامستان ها به اجرا در می آید.
این مسئول، زمان و مکان برگزاری همایش را اعلام کرد و یادآور شد: همایش مذکور همزمان با سوم خردادماه مقارن با سالروز وقوع این رخداد ارزشمند تاریخی در انقلاب اسلامی ایران ساعت 10 صبح در سالن همایش بهشت سازمان آرامستان ها برگزار خواهد شد. به گفته وی، سخنرانی و گلباران قبور مطهر شهدای گمنام بهشت سکینه(ع) از جمله بخش های جنبی این مراسم می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود