28 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 163195

تعطیلی مجدد ادارات البرز در روزهای پنج شنبه» ضرورت دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تعطیلی مجدد ادارات البرز در روزهای پنج شنبه» ضرورت دارد


خزانه دار و رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر کرج در حضور استاندار البرز توضیحاتی را در خصوص ضرورت «تعطیلی مجدد ادارات و شهرداریهای استان در روزهای پنج شنبه» یادآور شد و به بیان مطالبات و دغدغه های شهروندان به ویژه کارمندان در این خصوص پرداخت.
علی حاج کاظم طی سخنانی با بیان اینکه «پژوهش های صورت گرفته نشانگر آن است که تعطیلات پایان هفته سابقه ای طولانی در کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان دارد.» بیان داشت: با در نظر گرفتن جمیع جهات، تعطیلی ادارات و شهرداریهای البرز (به خصوص مرکز استان) در روزهای پنج شنبه از ابعاد مختلف حائز اهمیت است؛ نیم نگاهی به آمار نگران کننده طلاق، ناهنجاری های اجتماعی، بزه، سرقت و سایر مشکلات فرهنگی، ضرورت های لزوم تقویت بنیان خانواده ها را به روشنی بازگو می کند. وی با تاکید بر اینکه زندگی در کلانشهرها به لحاظ تاثیر منفی بر روح و روان شهروندان در وضعیت بحرانی قرار دارد، عنوان کرد: مشکلات اقتصادی و تراکم جمعیت در شهرهای بزرگ همچون کرج و تهران مردم را به زندگی در فضای بسیار محدود خانه های آپارتمانی سوق داده و چنانچه فرصت لازم برای حضور آنها در طبیعت و بهره مندی از فرصت سفرهای کوتاه به نقاط گردشگری کشور برایشان مهیا نشود، قطعا جامعه با بحران های هویتی و چالش های روان شناسی مواجه می گردد که تاثیر منفی آن کلیه شئون اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و... را در بر می گیرد. این مسئول ارشد شهری در ادامه با تاکید بر اینکه وجود تعطیلات پایان هفته موجب تقویت بنیان خانوادگی شده و انسانها را در برابر بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی و مشکلات روحی و روانی واکسینه می سازد، بیان داشت: این مهم همچنین به تقویت اقتصاد سبز کمک شایانی می کند و به صنعت توریسم و گردشگری نیز رونق فراوانی می بخشد. حاج کاظم از ترافیک، آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی به عنوان چالش های اصلی البرز در مقطع زمانی کنونی یاد کرد و گفت: متاسفانه اراده خاصی برای کاستن ترددهای غیر ضروری شهروندان در سطح شهر مشاهده نمی گردد و با افزایش آلودگی هوا، عرصه بر سلامت شهروندان بسیار تنگ شده است و امیدوارم که مسئولان در این خصوص چاره اندیشی لازم را داشته باشند. عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان از بازگشت به دوران تعطیلی پنج شنبه ها به عنوان حرکتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی یاد کرد و بیان داشت: با توجه به هزینه های سرسام آور تلفن، آب، برق و گاز و سایر هزینه های خدماتی، چنانچه فعالیت اداری در روزهای پنج شنبه لغو شده و به برخی نهادهای حساس و خدماتی محدود گردد، می توان به صرفه جویی منابع مالی و انسانی امیدوار بود و از این طریق، رضایت مردم را نیز جلب کرد.
در پایان استاندار البرز ضمن تقدیر از نگاه مثبت حاج کاظم در خصوص رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی و تقویت نشاط اجتماعی، تاکید کرد که طرح مورد اشاره تقدیم هیئت دولت شده و امید است که مورد موافقت مسئولان ارشد کشوری قرار گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود