4 آبان 1394
شماره خبر: 151595

بازگشت به تعطیلی پنج شنبه ها، نسخه شفابخش برای کاهش آلودگی هوا

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بازگشت به تعطیلی پنج شنبه ها، نسخه شفابخش برای کاهش آلودگی هوا


رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: بازگشت به تعطیلی پنج شنبه ها نسخه ای شفابخش برای کاهش آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی به شمار می رود و امید است که دولت محترم در این راستا تدبیر اندیشی لازم را به خرج دهد.
علی حاج کاظم ادامه داد: گرچه طی ماه های اخیر جلسات مختلفی با موضوع تعطیلی مجدد ادارات و شهرداریهای البرز در روزهای پنج شنبه برگزار شده اما هنوز به نتیجه دلخواه نرسیده و جا دارد که روند بررسی های کارشناسانه تسریع گردد. وی با تاکید بر اینکه خانواده ها در صورت بهره مندی از تعطیلات آخر هفته قادر به انجام مسافرت های کوتاه مدت و حضور در نقاط گردشگری البرز و استانهای همجوار خواهند بود، بیان کرد: در شرایط کنونی که شهرداریها به دلیل رکود ساخت و سازها در بخش مسکن با مشکلات درآمدی رو به رو شده اند، توسعه صنعت گردشگری و توریسم موجب تقویت اقتصاد شهری شده و با ایجاد منابع پایدار درآمدی، امکان تعریف و اجرای پروژه های عمرانی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی، بهداشت و درمان و... را برای برنامه ریزان و دست اندرکاران امر فراهم می آورد. این مسئول شهری در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: همچنین مروری بر آمار نگران کننده مشکلات فرهنگی و اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و بزه های اجتماعی، نشانگر آن است که مسئولان باید برای تقویت و تحکیم بنیان خانواده از جدیت و اهتمام بیشتری برخوردار باشند و با استفاده از تمام ظرفیت ها در مسیر توسعه سبک زندگی ایرانی – اسلامی و نهادینه سازی ارزش های دینی و فرهنگی در جامعه گام بردارند. عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی نفس های استان را به شماره انداخته است، عنوان کرد: بهترین راهکار و گزینه روی میز برای روان سازی رفت و آمد وسایط نقلیه در شبکه راههای مواصلاتی البرز به خصوص کلانشهر کرج بازگشت به تعطیلی روزهای پنج شنبه است و انتظار می رود که ستاد مقابله با آلودگی هوا برای این مهم در آینده ای نزدیک به جمع بندی مثبت برسد. حاج کاظم با تاکید بر اینکه زندگی در کلانشهرها به لحاظ تاثیر منفی بر روح و روان شهروندان در وضعیت بحرانی قرار دارد، عنوان کرد: مشکلات اقتصادی و تراکم جمعیت در شهرهای بزرگ همچون کرج و تهران مردم را به زندگی در فضای بسیار محدود خانه های آپارتمانی سوق داده و چنانچه فرصت لازم برای حضور آنها در طبیعت و بهره مندی از فرصت سفرهای کوتاه به نقاط گردشگری کشور برایشان مهیا نشود، قطعا جامعه با بحران های هویتی و چالش های روان شناسی مواجه می گردد که تاثیر منفی آن کلیه شئون اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و... را در بر می گیرد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ مسئولان با عنایت به تاثیر مثبت این تصمیم در کاهش هزینه های جاری، افزایش بهره وری سازمانی، استحکام بنیان خانوادگی، رونق صنعت گردشگری، تقویت اشتغالزایی، کاهش ترافیک وآلودگی هوا و... در اسرع وقت نسبت به تعطیل اعلام کردن روزهای پنج شنبه برای کارکنان دولت و شهرداریها اقدام کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود