28 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 163202

پاسخگویی به دغدغه شهروندان در سامانه 137 خواسته اکید مسئولان مدیریت شهری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پاسخگویی به دغدغه شهروندان در سامانه 137 خواسته اکید مسئولان مدیریت شهری


شهردار کرج با تاکید بر اینکه کیفیت عملکرد برخی بخش ها و مناطق نسبت به رسیدگی به موضوعات ثبت شده در سامانه 137 باید افزایش یابد، عنوان کرد: همه مدیران و مسئولان باید نسبت به این مجموعه که مبتنی بر خواسته های مردمی است، توجهی ویژه مبذول دارند.
علی ترکاشوند این مطلب را عنوان کرد و بیان داشت: ایران کوچک با تبدیل شدن به مرکز استان البرز، امروزه به عنوان یکی از نقاط مهم در کشور معرفی و مطرح شده است و نباید با عبور ساده از کنار خواسته های شهروندان و نیازهایی که در آن محسوس می باشد، این موقعیت را از دست داد. وی با اشاره به اینکه شهر برای آبادی و آبادانی تنها در گرو مشاهدات و عملکرد مدیران نیست، اضافه کرد: نبود نظارت و ارائه اطلاعات از سوی شهروندان، نه تنها دامنه عملکرد این دستگاه بلکه دامنه نگاه آن را محدود کرده و سبب می شود مسئولان پیوسته در دایره ای بچرخند که دو اصل اعتمادسازی و مشارکت اجتماعی در آن رو به فراموشی بگذارد. این مسئول اذعان داشت: ایجاد سامانه ها و مراکزی که به تقویت ارتباطات مشتریان که برای مجموعه مدیریت شهری همان شهروندان به شمار می آیند، در بخش ها و دستگاه های مختلف جهان ناشی از همین احساس نیاز به دریافت اطلاعات و خواسته های مردمی مطابق با وضعیت و شرایط روز است.به گفته شهردار، مردم یکی از معتبرترین و غنی ترین منابع، مشاوران و یاری دهندگان سیستم های مدیریتی از جمله مدیریت شهری هستند که نباید اطلاعات ارسالی از سوی آنها را برای ارائه خدمات به روز و بهینه از دست داد. وی، شکل گیری سامانه های ارتباط مردمی را به همین منظور ارزیابی کرد و افزود: سامانه 137 شهرداری پل ارتباطی مستحکمی برای تقویت ارتباط شهرداری با مردم و نیازهای آنان است تا با رصد دغدغه های آنان، ضمن افزایش خدمات و ارتقای آن، مدیریت یکپارچه شهر را به شیوه ای بهینه صورت دهد. ترکاشوند، با گلایه از مدیران و مسئولانی که پیام های ارسالی و ثبت شده از سوی این سامانه را کمتر جدی گرفته و به آن توجه می کنند، تاکید کرد: مسئولان نه تنها موظف به پیگیری و انجام خواسته های مخاطبان می باشند بلکه انجام بازدیدهای میدانی مکرر و مستمر وظیفه ذاتی و یکی از نیازهای اساسی مدیریت در شهرداری است. این مسئول، اذعان داشت: نگرشی به ساختار سامانه های ارتباطی شهروندان با مدیریت شهری همچون سامانه های 137 تهران، قزوین و تعدادی دیگر از شهرها نشان می دهد سطح و گستردگی ارتباط این دستگاه ها با مردم از چه میزان اهمیت برخوردار بوده و حساسیت و تاثیرگذاری آگاهی بر نیازهای شهروندی و خواسته های آنان بر مدیریت شهر به چه اندازه می باشد. وی، با تاکید بر اینکه سطح انتظار ما از این سامانه بسیار بالاست، همه مسئولان و دست اندرکاران را موظف کرد نسبت به سطح و میزان تاثیرگذاری و کارایی خود در این سیستم، حساس بوده و به اجرای امور محوله به بهترین نحو بپردازند. شهردار، خاطرنشان کرد: بهینه سازی فرآیندهای عملکردی این سامانه نیز در کنار افزایش اختیارات و ساختار آن هم اکنون در دستور کار شهرداری کرج قرار گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد پیشرفت های آشکاری در این بخش باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود