30 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 163317

ضرورت ایده پردازی برای خلق جذابیت های شهری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ضرورت ایده پردازی برای خلق جذابیت های شهری


رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر کرج، گفت: نیاز است که نخبگان با استفاده از فناوری های نو درصدد خلق جذابیت های خاص شهری برای شهروندان باشند.
مجید کاویانی در مراسم افتتاح نخستین اردوی استارت آپ کرج که در باشگاه میلاد شهرداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در گذشته ای نه چندان دور بستری برای ارائه و توسعه ایده ها فراهم نبود، افزود: اکنون با برگزاری چنین اردوهایی فضای رشد و شکوفایی نخبگان و ایده پردازان فراهم است که باید به نحو مطلوب پیگیری و اجرایی شود. وی ادامه داد: با توجه به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل استارت آپ برای صاحبان ایده زمینه اقدام و عمل را ایجاد کرده و از این طریق فرار مغزها متوقف شده و نخبگان در داخل کشور شرایط توسعه دانش خود را پیدا می کنند. کاویانی با اشاره به ماهیت و تعریف درست از شهر هوشمند، اضافه کرد: شهر هوشمند تعاریف گوناگونی دارد ولی توضیح درست از یک شهر خوب رقابتی، منصفانه و پایدار بودن آن است که هر چیزی در جای درست خود قرار داشته باشد.
وی گفت: نخبگان و ایده پردازان باید درصدد خلق راه کاری برای استفاده از فناوری در راستای ایجاد جذابیت های شهری برای شهروندان باشند. عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: در مرکز پژوهش های شورای شهر تاکنون اقدامی برای توسعه ایده ها صورت نگرفته بنابراین این استارت آپ می تواند کمک شایانی به نخبگان و صاحبان ایده برای پیشرفت کند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود