3 خرداد 1395
شماره خبر: 163473

ایجاد "مدیریت واحد شهری" کلید حل مشکلات کلانشهر کرج است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ایجاد "مدیریت واحد شهری" کلید حل مشکلات کلانشهر کرج است


شهردار کرج، با تاکید بر اینکه "مدیریت واحد شهری" شاه کلید حل مشکلات شهری به وسعت و جمعیت کرج است، توسعه کیفی و افزایش خدمات رسانی به ساختار ایران کوچک را نیازمند تدبیر همه مسئولان و مدیران شهری اعم از نمایندگان مردم کرج در مجلس و شورای اسلامی شهر دانست.
علی ترکاشوند با بیان این مطلب اظهار داشت: نمی توان به توسعه و آرامش از حیث خدماتی و رفاهی در سطح شهرها دست یافت مگر به مدد شکل گیری مدیریتی واحد که در آن دستگاه های خدماتی متعهد و مقید به راهبردهایی باشند که از سوی مدیریت شهری ارائه می شود. وی، با اشاره به اینکه هیچ دستگاهی به اندازه شهرداری با مردم به طور پیوسته و روزانه در ارتباط نیست و ساز و کار بسیاری از امور در اختیار این دستگاه قرار دارد، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های کلان، در قالب شهری توسط این دستگاه صورت می گیرد و هماهنگی با دیگر بخش ها و دستگاه ها بخصوص از حیث خدماتی و رفاهی، موردی است که می تواند امکان جلوگیری از بروز مشکلات آتی را برای شهروندان به حداقل برساند. این مسئول، شهرداری ها را در همه نقاط پیشرفته جهان به عنوان یک دستگاه قدرتمند با قابلیت نظم دهی به امور همه بخش های خدماتی خواند و اذعان داشت: تا وقتی تصمیمات بزرگ توسط یک دستگاه گرفته می شود اما این تصمیم گیری ها بدون هماهنگی و بعضا بدون همکاری دیگر نهادها و بخش ها صورت می گیرد، نمی توان انتظار توسعه شهر با همه ابعاد را داشت به طوری که عموما یک طرح به اجرا در می آید اما پایه های دیگر آن که تحت تاثیر عملکرد دیگر دستگاه ها می باشند، چندان که باید استوار و محکم نیستند.
ترکاشوند، افزایش اختیارات شوراهای اسلامی شهر را زمینه ساز و متضمن شکل گیری مدیریت واحد شهری ارزیابی کرد و تاخیر مجلس شورای اسلامی در به تحقق رساندن این هدف و عدم اجرای قانون مرتبط با این دستگاه را موجب متضرر شدن شهرها دانست. وی، ادامه داد: تا وقتی این مهم انجام نگیرد، شوراهای اسلامی شهر در حد شوراهای شهرداری باقی مانده و تصمیماتی که اتخاذ می کنند محدود به همین دستگاه خواهد بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود