12 خرداد 1395
شماره خبر: 164136

اثربخشی رسانه ملی در موضوعات شهری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اثربخشی رسانه ملی در موضوعات شهری


رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: رسانه ملی یکی از موثرترین رسانه هاست که می تواند تاثیرگذاری در تمامی زیرساخت های شهری و موضوعات مختلف داشته باشد، و این رسانه باید در حوزه جوانان با محوریت امید و سبک زندگی ایرانی اسلامی فعالیت های گسترده و چشمگیر داشته باشد.
سعید فیروزگاه در جلسه علنی شورای شهر کرج که میزبان مدیر کل صدا و سیمای استان البرز بودند با بیان این مطلب اظهار داشت: توجه به بحث پویایی و اشتغال توسط رسانه ملی ضروری است و نباید تنها به نقاط ضعف توجه شود تا اذهان عمومی به سمت ناامیدی پیش رود، باید تلاش شود تا امید در جامعه گسترش یابد. فیروزگاه با بیان اینکه این استان نیازمند یک نماد است، افزود: سیمای البرز می تواند برای انتخاب نماد برای شهر کرج و سایر مسائل فرهنگی و اجتماعی، میزگرد تشکیل دهد تا برای رفع آن ها اقدامات لازم صورت گیرد و نماد و المانی در خور و شأن این استان انتخاب شود. سعید مصطفایی، عضو شورای شهر کرج با تاکید بر لزوم اجرای مدیریت واحد شهری، گفت: گزارش از مشکلات، انتقاد دوستانه، توجه به حقوق شهروندی، تعامل با دستگاه های علنی و پژوهشی موجود توسط رسانه ملی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. صادق باغستانی، عضو دیگر شورای شهر کرج بیان کرد: صدا و سیما می تواند با ورود به معضلات شهری از جمله کاهش ترافیک، پسماند، تقاضای سفر تاثیر بسزایی داشته باشد و میزگردهای تخصصی در این زمینه برگزار کند.
آموزش های شهروندی برای توسعه مشارکت مردمی
فاطمه اسکندری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز با تاکید برلزوم آموزش های شهروندی برای توسعه و مشارکت های مردمی و تشکل های غیردولتی، اظهار داشت: صدا و سیما باید در این حوزه و نیز آموزش سواد برای استفاده از فضای مجازی ورود کند تا معضلات مربوط به این بخش در جامعه کاهش یابد. افزایش همکاری در حوزه شهری، تعاملات بین دستگاهی، برای رشد امورات شهری از جمله مواردی بود که توسط سایر اعضای شورای شهر در این جلسه مطرح شد. مدیرکل صدا و سیمای مرکز البرز نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش از نحوه عملکرد و تعامل این اداره با مدیریت شهری کرج، گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۵ هزار دقیقه از برنامه های صدا و سیما به موضوعات شهری اختصاص یافته است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود