12 خرداد 1395
شماره خبر: 164161

پروژه انتقال تونلی آب از رودخانه کرج به تهران باید متوقف شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پروژه انتقال تونلی آب از رودخانه کرج به تهران باید متوقف شود


ئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: پروژ انتقال تونلی آب از رودخانه کرج به تهران باید به دلیل تبعات و خسارت های زیست محیطی متوقف شود.
محمود دادگو ادامه داد: در حال حاضر شاهد تشدید حساسیت ها در خصوص پروژه مخرب انتقال تونلی آب از رودخانه کرج به سمت تهران می باشیم و آنطور که مسئولان مربوطه وعده داده اند، تلاش می شود که این توطئه علیه محیط زیست خنثی شود. وی با بیان اینکه صیانت از محیط زیست و حفظ حیات رودخانه ها، باغات و جنگلها از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی به شمار می رود، عنوان کرد: متاسفانه برغم تهدید جدی پروژه مذکور بر حیات رودخانه کرج و اکوسیستم جاده جهانی چالوس اما اراده خاصی برای توقف آن به چشم نمی خورد و بیم آن می رود که به بهای تامین آب آشامیدنی تهرانی ها، خسارت های سنگینی متوجه محیط زیست شود. به گفته دادگو، بر اساس هشدارهای ارائه شده از سوی کارشناسان، با اجرای پروژه انتقال تونلی آب از رودخانه کرج به تهران، به مرور شاهد خشکیدگی حداقل 30 کیلومتر از طول این مسیر آبی خواهیم بود و همچنین حیات حداقل یک میلیون اصله درخت و گیاهان به خطر خواهد افتاد و فراتر از آن، برخی گونه های جانوری که خاستگاه شان جاده چالوس و رودخانه کرج می باشد، با خطر مرگ دست و پنجه نرم خواهند کرد. این مسئول ارشد شهری با دعوت از گروه های دوستدار محیط زیست برای انعکاس دغدغه های خود به مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: نجات رودخانه کرج نیاز عزم ملی است و با استفاده از تمام پتانسیل ها و ظرفیت های قانونی و مدنی، نباید اجازه دهیم که اکوسیستم و زیستگاه گیاهی و جانوری جاده چالوس در معرض خطر و تهدید قرار گیرد.
دادگو بیان کرد: این در حالی است که بسیاری از شهرهای البرز با معضل بحران کمبود آب دست و پنجه نرم می کنند و به ویژه در بخش هایی همچون فردیس و کلاک شرایط خاصی برقرار است اما متاسفانه شاهد انتقال آب زلال و گوارای رودخانه و سد کرج به تهران می باشیم و از مسئولان انتظار می رود که برای افزایش حق آبه کرج از سدهای امیرکبیر و طالقان اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند. وی در بخش پایانی سخنانش اظهار امیدواری کرد: مسئولان وزارت نیرو با نصب العین قرار دادن منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی، فضا را به گونه ای مدیریت کنند که پروژه مذکور یکبار و برای همیشه از دستور کار خارج شود و شاهد نجات رودخانه کرج و حیات جاده چالوس باشیم و آنها را به عنوان گنجینه های ارزشمند زیست محیطی برای آیندگان حفظ کنیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود