23 خرداد 1395
شماره خبر: 164430

روزه داری مختص مسلمانان نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

روزه داری مختص مسلمانان نیست


رئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: روزه داری مختص مسلمانان نیست و با گذشت زمان و مشخص شدن آثار مثبت روحی و جسمی این عمل معنوی، شاهد گرایش پیروان دیگر ادیان به صفوف روزه داران می باشیم.
محمود دادگو ادامه داد: همانطور که خداوند متعال فرموده، ماه مبارک رمضان متعلق به ایشان است و باری تعالی به کسانی که با لبیک به فرامین الهی، در این روزهای خیر و رحمت تمرین تقوا و دینداری می کنند، پاداش و اجر خیر خواهد داد و باید بدانیم که روزه، آیینی متعلق به تمام ادیان و مکاتب الهی است. رئیس پارلمان شهری کرج با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای همدردی با فقراء و نیازمندان است تا این عزیزان را بر سر سفره های مهربانی خود بنشانیم، بیان داشت: جامعه ای که در آن غنی از حال فقیر بی خبر باشد و به سمت بی حسی و عادت حرکت نماید، محکوم به شکست و عقب ماندگی است و تقدیر الهی بر این استوار شده تا روزی برخی بندگان در سفره ثروتمندان قرار داده شود تا افراد قدم به عرصه خطیر «آزمون الهی» بگذارند. وی افزود: همانطور که آمارها می گویند میزان سرقت و دیگر جرایم ها و خشونت ها در این ماه مبارک به حداقل ممکن می رسد و این نشانگر آن است که برغم موضوعات مطرح شده مبنی بر فاصله گرفتن نسل جدید از ارزش های دینی اما جامعه ایرانی کماکان در مدار اسلام و قرآن حرکت می نماید و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، این متولیان فرهنگسازی هستند که به جای عمل به وظایف ذاتی خویش، دچار بی تفاوتی و انحراف از مسیر شده اند.
این مسئول ارشد شهری در ادامه خواستار صدور «آیین روزه داری» به عنوان فرهنگی ناب، انسان ساز و اصیل به سایر ملل جهان شد و خاطر نشان کرد: در جهانی که به شدت تحت تاثیر مسایل اقتصادی قرار گرفته و میلیونها نفر به ویژه جوانان و نوجوانان از افسردگی و مشکلات روحی رنج می برند، روزه داری و تمرین ایمان و اراده بهترین راهکار برای نجات انسانها و هدایت شان به سمت سعادت به شمار می رود که با ترویج فرهنگ روزه داری در جهان ممکن خواهد شد. رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه فضای معنوی جامعه در ماه مبارک رمضان باید در دیگر ماههای سال نیز استمرار داشته باشد، گفت: عالم محضر خداوند است و باید بدانیم که سفره مهربانی باری تعالی همیشه گسترده است و چنانچه خواستار خوشبختی در دو جهان هستیم، باید برای تحقق دستورات و ارزش های دینی و قرآنی کوشا باشیم و نسبت به نیازمندان و فقراء بی تفاوت نباشیم. دادگو در پایان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران به درگاه باری تعالی، اظهار امیدواری کرد: تمسک به ریسمان نجات بخش فرامین الهی، جامعه اسلامی را بیش از پیش در مدار همدلی و همزبانی قرار دهد و دست در دست یکدیگر بتوانیم شهری قرآنی و پیشرفته را برای زندگی مرفه همشهریان رقم بزنیم و در محضر خداوند متعال نیز روسفید باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود