25 خرداد 1395
شماره خبر: 164605

وجه تسمیه پروژه های شهری برای شهروندان تبیین شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

وجه تسمیه پروژه های شهری برای شهروندان تبیین شود


رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: احداث طرح های عمرانی و توسعه شهر در حالی به عهده مدیریت شهری است که انتخاب نام ها و عناوین مربوط به این پروژه ها با توجه به گستردگی و تنوع موضوعات در شهر کرج، باید با فرهنگسازی در خصوص آنها همراه شود.
برای مثال در خصوص پروژه شهید کیانپور، باید در کنار احداث طرح، جامعه را نسبت به شخصیت این شهید بزرگوار آگاه کرد. سعید فیروزگاه این مطلب را عنوان کرد و اظهار داشت: نامگذاری پروژه های مدیریت شهری کرج و بسیاری از طرح های شهری طبق روال در دستگاه های مختلف انجام می شود و در بسیاری از موارد با توجه به خیل وسیع شهدای کرجی و نقش بسیار تاثیرگذار آنان در هشت سال دفاع مقدس و حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، نامی زیبنده به شمار می آید. وی ادامه داد: این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که اسامی انتخابی تنها در حد یک نام باقی مانده و کمتر به ابعاد شخصیتی این دلیرمردان و نقشی که در شکل گیری ایران اسلامی و ادامه حیات انقلاب بخصوص در سال های دفاع مقدس ایفا کرده اند، اشاره می شود. فیروزگاه، این کمبود را یک ضعف برای پروژه های شهری ارزیابی کرد و بیان داشت: باید در کنار اطلاع رسانی در خصوص ویژگی و مشخصات طرح ها، نسبت به فرهنگسازی و آگاهی رسانی به شهروندان در خصوص اسامی انتخابی اقدام شود. این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون بسیاری از معابر شهر و کشور ما به نام شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یا حتی بزرگان و عالمان کشور اختصاص دارد اما اغلب ما از این انتخاب ها، ذهنیتی جز نام یک معبر یا خیابان نداریم و از عقبه و تاثیراتی که آنها بر جامعه داشته اند، بی اطلاعیم. به گفته رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج، هیچ چیز به اندازه آگاهی و شناخت شهروندان نسبت به شهر یا کشورشان، آنان را به محل زندگی شان متصل، دلبسته و وابسته نمی کند و ضرورت ایجاد این آگاهی در ساکنان کرج که اغلب از نقاط دیگر کشور به آن مهاجرت کرده و ساکن شده اند، بیشتر است. عضو شورای شهر با بیان اینکه در کمیته نامگذاری که در این پارلمان تصمیم گیر محلی قرار دارد، چکش کاری های زیادی برای انتخاب نام یک پروژه صورت می گیرد، اضافه کرد: در نهایت کوشیده می شود بهترین نام و شایسته ترین عناوین برای طرح ها در نظر گرفته شود که این امر اگر به خوبی اطلاع رسانی نشده و شهروندان علت نامگذاری ها را درک نکنند، تلاش صورت گرفته بی ثمر یا کم اثر خواهد بود.
وی، بهره برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کیانپور در میانجاده که پیش از ظهر روز آتی انجام خواهد گرفت را فرصت مطلوبی برای تبیین دلیل و اهمیت نامگذاری پروژه به نام این شهید گرانقدر ذکر کرد و اذعان داشت: شهید کیانپور از فرماندهان بسیار تاثیرگذار در حوزه اطلاعات و شناسایی بود و از علل موفقیت در عملیات دوران دفاع مقدس به شمار می آمد به گونه ای که پس از شهادت ایشان، سردار علی فضلی اظهار کرده بود «با شهادت غلامرضا کیانپور کمر لشگر شکست» لازم به ذکر است شهید غلامرضا کیانپور، زاده کرج، در روز 19 دي ماه 1365 در حالي كه در سن 25 سالگی به عنوان فرمانده اطلاعات و عمليات رزمندگان سلحشور لشگر 10 سيدالشهدا (ع) براي اجراي عمليات كربلاي 5 به منطقه شلمچه اعزام شده بود، در اثر اصابت گلوله مستقيم دشمن بعثي، به مقام بلند شهادت نائل شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود