3 تیر 1394
شماره خبر: 144428

تقاطع غیرهمسطح ابتدای بلوار بسیج با عنوان "شهدای غواص" مزین شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تقاطع غیرهمسطح ابتدای بلوار بسیج با عنوان "شهدای غواص" مزین شد


رئیس شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: با هدف ادای احترام به مقام شامخ شهدای گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای تازه تفحص شده عملیات کربلای 5، تقاطع احداثی در ابتدای بلوار کاج با عنوان «شهدای غواص» نامگذاری شد و عصر امروز تقدیم شهر و شهروندان می شود.
محمود دادگو با اعلام این خبر گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی اقشار مختلف مردم با رشادت ها و جان فشانی های شهداء و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس یکی از دغدغه های مسئولان شهری کرج به شمار می رود که در همین راستا، مدیریت شهری با نامگذاری پروژه های عمرانی با عناوین دینی و فرهنگی، سعی در تحقق این مهم دارد و یاد و خاطره شهیدان والامقام را گرامی می دارد. رئیس پارلمان شهری کرج بیان داشت: بنا بود تقاطع احداثی در ابتدای بلوار بسیج (کاج سابق) با عنوان پل زیرگذر بسیج نامگذاری شود؛ چرا که شجره طیبه بسیج یادگار ارزشمند امام راحل می باشد و میهن اسلامی همواره به وجود بسیجیان دریا دل بالیده است و نامگذاری یکی از پروژه های عمرانی با عنوان «بسیج» افتخار بزرگی برای مدیریت شهری و شهروندان محسوب می شود. وی افزود: با هم اندیشی های صورت گرفته بین اعضای محترم شورای شهر و با عنایت به مظلومیت شهدای غواص تازه تفحص شده عملیات کربلای 5 که به صورت جمعی زنده به گور شده و در راه دفاع از جان و ملت سختی های بسیاری را به جان خریدند، مقرر گردید این تقاطع که عصر امروز به بهره برداری می رسد با عنوان «شهدای غواص» نامگذاری شود و این عزیزان نیز از خانواده بزرگ بسیج روانه جبهه های نبرد حق علیه باطل شده و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. وی اظهار داشت: مدیریت شهری وظیفه خود می داند به پاس قدردانی از مقام بلند این عزیزان، نام و یادشان را برای همیشه تاریخ ماندگار کند؛ به همین منظور با توجه به قرارگیری در شرف افتتاح و بهره برداری از تقاطع احداثی واقع در بلوار بسیج، نام این تقاطع به «شهدای غواص» تغییر کرد. دادگو تصریح کرد: مسیر ورودی بلوار بسیج (کاج) با مشکلاتی در حوزه رفت و آمد و ترافیک خودروها مواجه بود که مدیریت شهری با تصمیم شورای اسلامی شهر نسبت به احداث تقاطع غیرهمسطح با هدف روانسازی ترافیک اقدام کرد.
این تقاطع که اعتبار تمام شده آن رقمی معادل 135 میلیارد ریال بوده است، امروز چهارشنبه ساعت 16 با حضور مسئولان شهری و استانی افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
یادآور می شود نامگذاری تقاطع غیرهمسطح ابتدای بلوار بسیج با عنوان «شهدای غواص» به پیشنهاد شهرداری کرج صورت گرفت که این موضوع تحت عنوان لایحه ای برای پارلمان شهری ارسال و مورد موافقت حداکثری نمایندگان مردم قرار گرفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود