27 خرداد 1395
شماره خبر: 164730

آگاه سازی جامعه از حقوق خویش در بسترهای ارتباطات و مطبوعات شکل می گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آگاه سازی جامعه از حقوق خویش در بسترهای ارتباطات و مطبوعات شکل می گیرد


رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهربا بیان اینکه جريان ‌آگاه سازي جامعه مي‌تواند در بسترهاي مختلفي مانند ارتباطات و مطبوعات شکل بگیرد و قوام يابد، گفت: مسؤلان فرهنگي و اصحاب رسانه بايد با به وجود آوردن زمينه‌آگاهي شهروندان از حقوق و تكاليف خويش، در عرصه‌هاي اجتماعي اقدامي شايسته در جهت نهادينه شدن حقوق شهروندي انجام دهند.
سعید مصطفایی اظهار داشت: با توجه به پيشرفت جامعه در عرصه‌هاي مختلف علمي، فرهنگي و اجتماعي، آگاه سازي شهروندان از حقوق و وظايف خود در محدوده‌ فرهنگ و زندگي شهري از قدم‌هاي اصلي و مؤثر است، بنابراين نقش ارتباطات و مطبوعات در تحكيم حقوق شهروندي امري انكارناپذير است. مصطفایی با بیان اینکه حقوق مردم باید کاملا برای آنها باز شود، اظهار داشت: مباحث حقوق شهروندي بسيار مهم و گسترده است و مهمترين نكته اي كه در اين حوزه بايد به آن توجه شود اين است كه هم مسئولين و هم مردم به حقوق و وظايف خود آگاهي و اشرافيت كامل داشته باشند.
وی در ادامه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه ها در افزایش سرمایه‌های اجتماعی، افزایش اعتماد عمومی به نهاد حاکمیت است که در این زمینه مسئولین با اقدامات خود و رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی باید تلاش کنند. وی افزود: نصب تابلوهای راهنما در ادارات و دستگاه‌ها ازجمله حقوق شهروندان است تا بتوانند با مراجعه به تابلوی راهنما به راحتی به بخش مورد نظر دسترسی پیدا کنند و از نحوه انجام امور مطلع باشند. رئیس کمیسیون حقوقی بابیان اینکه مردم بطور کامل و دقیق از حقوق شهروندی خود و حقوقی که در قوانین مختلف توسط نهادهای قانونی تعریف‌شده است آگاه نیستند، گفت: تمامی شهروندان باید از حقوق خودآگاه شوند که در این زمینه باید کارهای ویژه‌ای را جهت اطلاع‌رسانی انجام داد.عضو پارلمان شهری کرج عنوان کرد: رسانه ها با قدرت و آزادی عمل در فعالیت های خود می توانند نقش بسزایی در معرفی حقوق مردم به آنها داشته باشند. وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی تأکید کرد: نظام رسانه‌ای باید حقوق اساسی را با جزئیات کامل آموزش دهد و سطح آگاهی مردم را در خصوص حقوقشان افزایش دهد. این مسئول با تأکید بر اطلاع‌رسانی مسئولانه و دقیق عنوان کرد: باید اطلاع‌رسانی مسئولانه و دقیق از اقدامات و عملکردهای دستگاه‌های اجرایی صورت بگیرد و این اطلاع رسانی باید صراحتاً بیانگر آن باشد که چه میزان از حقوق مردم تأمین‌شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود