30 خرداد 1395
شماره خبر: 164867

وجود ۲۰۰ هزار متر مکعب شیرابه در منطقه حلقه‌دره کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 وجود ۲۰۰ هزار متر مکعب شیرابه در منطقه حلقه‌دره کرج


شهردار کرج با بیان اینکه بر زباله‌های بیمارستانی نظارتی نیست و با زباله‌های خانگی مخلوط و دفن می‌شود، گفت: نزدیک به ۲۰۰ هزار متر مکعب شیرابه در منطقه حلقه‌دره قرار دارد.
علی ترکاشوند در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری البرز تشکیل شد، با اشاره به اینکه قانون مدیریت پسماند، قانون جامعی است، اظهار داشت: یکی از خطرناک‌ترین زباله‌ها، زباله‌های عفونی و بیمارستانی است. شهردار کرج با بیان اینکه بر زباله‌های بیمارستانی نظارتی نیست و با زباله‌های خانگی مخلوط و دفن می‌شود، افزود: نزدیک به 200 هزار متر مکعب شیرابه در منطقه حلقه‌دره قرار دارد. وی با اشاره به اینکه میانگین سرانه تولید زباله در ایران 2 برابر جهان است، گفت: ما آماده هستیم تا با کمک صدا و سیما و محیط زیست آموزش تولید زباله داده شود.
ترکاشوند با بیان اینکه چندین سرمایه‌گذار برای تحویل گرفتن زباله در فرودگاه پیام و تولید برق و فروش آن در همان‌جا مراجعه کرده‌اند، افزود: در حال حاضر در بحث لاستیک و نایلون یک چرخه بازگشت به محیط با تولید سوخت پتروشیمی راه‌اندازی شده است. وی با اشاره به اینکه یکی از تهدیدات قوی استان البرز بحث شیرابه‌ها است، گفت: باید برای این امر چاره‌ای تا یکی دو سال آینده اندیشیده شود.


منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود