1 تیر 1395
شماره خبر: 165045

رمضان بهترین فرصت برای اشاعه برنامه های فرهنگی و تقویت علوم دینی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

رمضان بهترین فرصت برای اشاعه برنامه های فرهنگی و تقویت علوم دینی


عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: رمضان بهترین فرصت برای اشاعه برنامه های فرهنگی و تقویت علوم دینی در بین جوانان است و اشاعه نذر کتاب از جمله این برنامه های فرهنگی است که سنتی حسنه و ماندگار است.
سعید فیروزگاه ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد امام حسن مجتبی (ع) و با بیان این مطلب اظهار داشت: ماه رمضان ماه دلدادگی و تقویت روحیه همدلی و اتحاد و فرصت مناسبی برای اشاعه ایده های نوین در برنامه های فرهنگی است که تاثیر فراوانی در شکل گیری رفتار اجتماعی افراد بالاخص جوانان خواهد داشت. وی همچنین توسعه فرهنگ اسلامی و قرآنی در ماه رمضان را یادآور شد و افزود: با اجرای برنامه های فرهنگی منطبق با فرامین قرآنی و اسلامی توسط متولیان این امر شاهد تحولات رفتاری در بین اقشار جامعه خواهیم بود و توجه به این مقوله توسط متولیان فرهنگی ضروری است. به گفته فیروزگاه، ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای آشنایی بیشتر جوانان با معنویات است و باید جوانان را هرچه بیشتر به این مهم تشویق کنیم. وی در ادامه با اشاره به لزوم بهره‌گیری مناسب و مطلوب از ماه مبارک رمضان توسط تمام افراد به ویژه جوانان خاطرنشان کرد: همه ما باید از این فرصت الهی استفاده کنیم و جوانان را به سمت معنویت سوق دهیم و این ماه بهترین فرصت برای تشویق این آینده‌سازان کشور است. این عضو شورا همچنین با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و تسلط بر نفس است،اظهار داشت: این ماه زمان مناسبی برای جوانان است تا باحضور در مجالس قرآنی ایمان خود را در برابر شبهات تقویت کنند و با تقویت ایمان خود به انجام برنامه های دینی و فرهنگی منطبق با اصول اسلامی بپردازند. فیروزگاه اشاعه فرهنگ نذر کتاب، اهدای خون و موارد اینچنینی را یادآور شد و افزود: در ماه رمضان فرهنگ نذری بین اقشار جامعه ما نهادینه شده است، اما برای تقویت این روحیه بهتر است از ایده های فرهنگی دیگری همچون نذرکتاب برای این نذورات استفاده شود که قطعا مورد استقبال جوانان قرار خواهد گرفت.
این عضو شورا با تاکید بر لزوم ارائه آموزه های دینی و قرآنی به جوانان اظهار داشت: باید قدر و منزلت رمضان را بیش از سایر ماه های سال درک کرده و با اجرای برنامه های فرهنگی متنوع زمینه جذب اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان و نوجوانان را به مساجد و کتابخانه ها فراهم کنیم. وی ادامه داد: برنامه فرهنگی باید مفید و اثر گذار باشد به همین منظور باید با ارائه راهکار مناسب و با توجه به شرایط روز اقدام به برگزاری برنامه فرهنگی کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود