9 تیر 1395
شماره خبر: 165498

شایسته سالاری مبنای انتصابات قرار گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شایسته سالاری مبنای انتصابات قرار گیرد


عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: پست ها باید با توجه به تعهد، خلاقیت، تخصص و شایستگی به اشخاص واگذار گردد و شایسته سالاری جایگزین سفارشات جناحی و قومی گردد.
حمیدرضا ابوالحسنی بیان داشت: بزرگترین آفت و تهدید برای جامعه عدم رعایت شایستگی و اهلیت در مدیریت است و انتظار می رود مدیریت شهری این هدف مقدس را پیگیری و انتصاب افراد شایسته، نخبه ، متعهد و کارآمد را در دستور کار خود قرار دهد. وی رعایت اصل سپردن امور به افراد شایسته تر را،لازم دانست و ثمرات این امر با معیارهای مقبول را موجب جلب اعتماد عمومی و اصلاح مفاسد عنوان کرد.
رئیس شورای شهرستان کرج با بیان اینکه ردای مسئولیت شایسته قرار گرفتن بر روی شانه خیلی از افراد نیست، گفت: در انتصاب مدیران نباید نگاه سلیقه ای و قومی داشته باشیم چرا که این امر، موجب ایجاد یأس و ناامیدی بین نخبگان و متخصصان می شود. ابوالحسنی تصریح کرد: تخصص و تعهد باید ملاک مدیریت شود و انتصاب مدیران نباید قائم بر تصمیم فرد باشد بلکه بهتر است با تشکیل کمیته ای در این خصوص نسبت به احصاء افراد توانمند در این راستا اقدام گردد. وی ادامه داد: مسئولیت ها،امانت های بسیار مهمی هستند که باید به اهلش سپرده شود، آنان که بدون داشتن شایستگی های لازم، خود را در مقام اداره قرار می دهند یا آنهایی که افراد را بدون شایستگی های لازم برای اداره امور می گمارند، بالاترین خیانتها را مرتکب می شوند. ابوالحسنی در پایان خاطر نشان شد: در این ایام لیالی قدر و شهادت اول مظلوم عالم و بزرگ مرد هستی، مولای متقیان امیرالمومنین، از شیعیان و مسئولینی که خدمتگذاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی که پایه های آن به خون شهدای عزیز استوار است، انتظار است با قرائت وصایای امیر مومنان(ع) به مالک در راستای عملی نمودن این وصیت نامه مهم در حکومت اسلامی گام برداریم تا ان شاء الله مورد شفاعت حضرت حق قرار گیریم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود