10 تیر 1395
شماره خبر: 165587

400 هكتار از اراضی شمال غرب كرج امسال جنگل كاری می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

400 هكتار از اراضی شمال غرب كرج امسال جنگل كاری می شود


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از انجام جنگل کاری و کاشت درخت در 400 هکتار از اراضی شمال غرب این کلانشهر و باغستان خبر داد.
محمدرضا زین العابدینی اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان، تعطیلی مدارس و افزایش حضور جوانان و نوجوانان در بوستانها، پارکها یکی از اماکن مفرح و سالم برای گذران اوقات فراغت است.
وی افزود: در این راستا از تمامی شهروندان تقاضا می شود که در زمان حضور در پارکها و بوستانهای شهر نسبت به نگهداری و حفاظت از فضای سبز و گلها و گیاهان اهتمام ویژه داشته باشند.این مسئول با اشاره به اجرای برنامه های ورزش صبحگاهی در پارکها عنوان کرد: در واقع تحرک و ورزش لازمه داشتن یک جامعه سالم است که در این حوزه شهروندان اهتمام ویژه ای دارند و روزان ه در ساعات ابتدایی صبح شاهد حضور تعداد زیادی از ورزشکاران و ورزش دوستان در پارکها و بوستانها برای انجام ورزش صبحگاهی هستیم.
تسهیل در دسترسی های محلی به پارک جهان نما
زین العابدینی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه جهان نما یکی از بزرگ ترین پارکهای سطح شهر است، ادامه داد: در فصل تابستان میزان حضور شهروندان و خانوارها در این پارک چند برابر می شود که سازمان در پی ارائه خدمات مطلوب به آنها است. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: هم اکنون امکاناتی در پارک جهان نما فراهم شده که از تمامی شهروندان دعوت می شود در این مجموعه حضور یابند. وی گفت: یکی از برنامه های این سازمان، افزایش و اصلاح راه های دسترسی به پارک جهان نما می باشد چون این پارک در ورودی شهر و اتوبان تهران - کرج قرار گرفته است.
گونه های سازگار با آب و هوای کرج در باغستان کاشته می شود
این مسئول در بخش دیگری با اشاره به بازدید مسئولان عالی رتبه استانی از اراضی جنگل کاری شمال غرب کرج افزود: طی مدت اخیر نماینده البرز در مجلس خبرگان رهبری، استاندار، نمایندگان مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر و دیگر مدیران و مسئولان شهری از دهکده تفریحی گردشگری باغستان بازدید و مراتب رضایت خود را از راه اندازی و ایجاد این مجموعه اعلام کردند. زین العابدینی اظهار داشت: در راستای این بازدید، لایحه ای توسط شهردار تنظیم و برای شورای شهر ارسال شد تا طی سال جاری در 400 هکتار از اراضی شمال غرب کرج، جنگل کاری انجام شود که این مهم هفته گذشته در کمسیون بودجه تصویب شد و قرار است که طی روزهای آینده به صحن علنی شورا نیز برود. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج خاطرنشان کرد: با تصویب این لایحه، امسال در 400 هکتار از اراضی شمال غرب کرج درخت کاشته می شود که هم اکنون توسط اساتید برجسته پردیس کشاورزی گونه های مورد نظر در حال بررسی است تا با شرایط آب و هوایی موجود سازگاری داشته باشند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود