13 تیر 1395
شماره خبر: 165735

روند مطالعات احداث BRT تسریع شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

روند مطالعات احداث BRT تسریع شود


رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج بر تسریع در مطالعات احداث BRT جهت توسعه حمل و نقل عمومی شهر کرج تاکید کرد و گفت: با توجه به ضرورت و تاثیر این طرح در کنترل ترافیک شهری، لازم است کارشناسان شهرداری بر اجرای امر اهتمام ویژه داشته باشند.
ترافیک از جمله معضلاتی است که نیازمند چاره جویی در مقیاس های کلان استانی و درون شهری می باشد و عدم آماده بودن ساختارهای فیزیکی همچنین ساختارهای ارتباطی از جمله مهمترین مشکلاتی است که در رابطه با شکل گیری ترافیک در سطح شهر مطرح می شود و حل آن نیاز به برنامه ریزی های مدون دارد. مساله ترافيك در کرج در حال حاضر به يكي از بزرگترين دغدغه هاي مردم و مسئولان تبديل شده که از راهکارهای عبور از این معضل ایجاد زیرساخت ها و تقویت توسعه بسترهای حمل و نقل عمومی در شهر است. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه مطالعات اجرای طرح BRT جهت توسعه حمل و نقل عمومی ضروری است اظهار داشت: با توجه به ضرورت این طرح، کارشناسان شهرداری بر این مهم اهتمام ویژه داشته و مطالعات را جهت بررسی بیشتر و تصویب به شورای شهر ارائه دهند. به گفته فیروزگاه سیستم BRT از جمله سیستم های حمل و نقل سریع و عمومی شهری است که از مزایا و ویژگی های بارزی به لحاظ صرفه جویی های اقتصادی، تامین رفاه مسافرین در جابجایی های درون شهری، پیشگیری از آلودگی هوا و ... دارد و مجموعه ای کامل از تسهیلات و خدمات مطلوب در زمینه انجام فعالیت مربوط به حمل و نقل عمومی است. این عضو شورا بر لزوم زمینه سازی برای راه اندازی سیستم BRT در کرج تاکید کرد و افزود: برنامه ریزی و طراحی صحیح در این خصوص، امکان بر قراری و راه اندازی این سیستم کارآمد در نقاط پر تردد شهری را فراهم می کند و با توجه به اینکه شهرداری اقدام به انجام مطالعات و بررسی در خصوص باید ها و نبایدهای اجرای این طرح را عهده دار است ضرورت دارد تا هر چه سریعتر نتایج مطالعات را به شورای شهر منتقل نماید.
وی با تاکید بر تقویت و توسعه بسترهای حمل و نقل عمومی در قالب خطوط ریلی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی اظهار داشت: برنامه ریزی در این خصوص از اولویتهای مهمی است که در دستور کار مدیریت شهری و سازمانهای وابسته قرار دارد و مجموعه مدیرت شهری و دیگر دستگاه های ذیربط با اشراف بر عدم مهیا بودن زیرساختهای کرج برای توسعه راه های درون شهری حمل و نقل عمومی، اجرای طرح های مختلفی را پیش بینی کرده اند که از جمله آن مطالعه راه اندازی خط BRT است. فیروزگاه نرخ رشد و افزایش جمعیت در این کلانشهر را به عنوان بحران اساسی زندگی شهری در عرصه های مختلف به ویژه ترافیک ذکر و عنوان کرد: مهیا نبودن زیرساختهای شهری مانع از اجرای برخی طرح های کلان در خصوص رفع معضل ترافیک می شود که اجرای طرح BRT در کل شهر از جمله آن است و با توجه به اینکه خدمت رساني به شهروندان از مهمترين برنامه‌هاي مديريت شهري است راه‌اندازي اين خطوط ميتواند گامي موثر جهت خدمات‌رساني بيشتر به شهروندان و توسعه سرانه خدمات در اين كلانشهر باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود