13 تیر 1395
شماره خبر: 165746

دولت تدبیر و امید به تعطیلی پنجشنبه ها در کرج توجه ویژه داشته باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دولت تدبیر و امید به تعطیلی پنجشنبه ها در کرج توجه ویژه داشته باشد


رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر کرج از تعطیلی مجدد ادارات و شهرداریهای استان در روزهای پنج شنبه به عنوان تدبیری برای افزایش آرامش و بهبود زندگی خانوادگی کارمندان یاد کرد و از دولت یازدهم که مزین به شعار تدبیر و امید است، برای تحقق این مهم تقاضای رسیدگی کرد.
علی حاج کاظم ادامه داد: کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان سالها قبل به اهمیت وجود تعطیلات پایان هفته پی برده و فعالیت های اداری و تجاری را در روزهای شنبه و یکشنبه به حالت تعلیق درآوردند تا کارمندان و دیگر اقشار جامعه با حضور در کانون گرم خانوادگی و رسیدگی بیشتر به امور شخصی، از انگیزه بالاتری برای خدمت به همنوعان برخوردار باشند. وی افزود: متاسفانه در ایران نگرش های افراطی و تفریطی در این خصوص وجود دارد و برغم بهره وری بسیار پایین ادارات دولتی و نیمه دولتی در مقایسه با کشورهای پیشرفته جهان اما برخی تاکید دارند که تعطیلی ادارات و شهرداریها در روزهای پنج شنبه به روند خدمت رسانی لطمه می زند حال آنکه این طور نیست و استدلالی غلط و بی پایه است. این مسئول شهری خاطر نشان کرد: با توسعه شبیخون فرهنگی از طریق شبکه های اجتماعی و ماهواره ای، کشورهای غربی در صدد تهدید ارزش های اخلاقی و کمرنگ کردن روابط انسانی و عاطفی بین خانواده های ایرانی برآمده اند که در سایه غفلت نهادهای فرهنگی و عدم انجام اقدامات موثر آموزشی و تربیتی، شاهد افزایش آسیب های فرهنگی و اجتماعی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان می باشیم.
حرف هایی زده شده اما رنگ و بوی اقدام و عمل نداشته اند
حاج کاظم در ادامه از تعطیلی مجدد ادارات و شهرداریهای البرز در روزهای پنج شنبه به عنوان مطالبه ای جدی یاد کرد که برغم وجود ادله منطقی و قابل قبول برای آن اعم از ترافیک، آلودگی هوا، نزدیکی به تهران و تراکم مشکلات فرهنگی و اجتماعی اما کماکان روی زمین مانده و توجه خاصی بدان نشده است؛ حرف هایی زده شده اما رنگ و بوی اقدام و عمل نداشته اند. عضو هیئت رئیسه پارلمان محلی کرج اذعان داشت: با تحقق این مهم، شاهد کاهش هزینه های جاری و افزایش بهره وری در بین کارمندان نهادهای دولتی، نیمه دولتی و خدمت رسان خواهیم بود که همسو با آموزه های «اقتصاد مقاومتی» به شمار می رود و دولت محترم باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.

ميهمان
پاسخ 14/04/1395 - 14:14 ماریا
سلام من یکی اگه آقای روحانی دوباره پنج شنبه های البرز رو تعطیل نکنه بهش رای نمیدم. هر روز باید از تهران بیام کرج سر کار در حالی که کارمندای تهران پنج شنبه ها تعطیل هستند
ميهمان
پاسخ 14/04/1395 - 14:18 ماریا
خدا کنه زودتر پنج شنبه ها تعطیل بشه

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود