19 تیر 1395
شماره خبر: 166000

وضعیت آسفالت معابر کرج با وجود کارخانه آسفالت نامناسب است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

وضعیت آسفالت معابر کرج با وجود کارخانه آسفالت نامناسب است


عضو شورای شهر کرج تصریح کرد: با وجود کارخانه آسفالت در کرج، وضعیت آسفالت معابر شهر مطلوب نیست و مسئولان مربوطه در این امر باید تلاش و پیگیری جدی تری صورت دهند.
مریم قهرمانی صارم این مطلب را اعلام کرد و بیان داشت: روزانه یک هزار تن آسفالت در کرج تولید می شود و این توانایی در شهر وجود دارد که از آسفالت تولیدی برای اصلاح معابر و آسفالت خیابان هایی که از وضعیت نامناسبی رنج می برند، استفاده شود. وی خاطرنشان کرد: گاه شاهد وضعیت بد آسفالت خیابان ها حتی در معابر اصلی هستیم و این امر آسیب ها و مخاطرات بسیاری را برای خودروها و رهگذران به همراه دارد. به گفته قهرمانی، شهری که خود تولیدکننده آسفالت است نباید دچار چنین وضعیتی در معابر باشد و این لزوم دقت و توجه مسئولان امر را بیشتر می کند. عضو شورای اسلامی شهر کرج، با اشاره به اینکه چاله ها و دست اندازهای ناشی از نامناسب بودن آسفالت معابر گاه بسیار بارز و بزرگ است، اذعان داشت: در موارد متعددی، شهروندان هنگام عبور از خیابان ناگهان در چاله یا پستی بلندی هایی که در آسفالت خیابان ها وجود دارد گیر کرده و احتمال سقوط آنها در محل عبور خودروها وجود دارد که این مسئله خطرات بسیاری را برای رانندگان و عابران به همراه دارد.
آسفالت پلیمری در کرج تولید می شود
قهرمانی، همچنین از تولید آسفالت پلیمری در این کلانشهر خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک زیرساخت های تولید این نوع آسفالت در کرج مهیا می شود. وی با اشاره به اینکه می توانیم از تولیدات کارخانه آسفالت نیازهای شهرستان های اقماری را تامین کنیم، اضافه کرد: می توانیم با استفاده از تکنولوژی های روز به تولید آسفالت با کیفیت تری اقدام کنیم. عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه هر ساله برای راه سازی و ترمیم آسفالت های ترک خورده و فرسوده هزینه هنگفتی صرف می شود، گفت: با توجه به اینکه مواد اولیه آسفالت، قیر و ترکیباتی مشابه از نفت استخراج می شوند، می توان با افزودن مواد پلیمری جلوی ترک خوردن و فرسودگی آسفالت ها را گرفت. وی با تاکید بر اینکه استفاده و اجرای صحیح آسفالت سرد پلیمری، هزینه های گزاف و کلان نگهداری و ترمیم جاده ها و خیابان ها را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد، خاطرنشان کرد: استفاده از آسفالت پلیمری علاوه بر چند برابر شدن عمر روکش آسفالت خیابان ها و جاده ها، مشکل روکش آسفالت پل های فلزی را نیز برطرف خواهد کرد. قهرمانی بیان کرد: مقاومت بالای این نوع آسفالت در درجه حرارت ۹۰ درجه بالای صفر مانع از جمع شدگی می شود و با دارا بودن اصطکاک بالا در هوای بارانی، لغزندگی ایجاد نمی کند و از این نظر نیز امنیت بالایی را برای خودروها فراهم می کند.وی با اشاره به اینکه‌ ضخامت‌ آسفالت‌ پلیمری‌ حدود ‌۱.۵سانتی‌ متر است‌، گفت: به‌ علت‌ عمر مصرف‌ بیشتری‌ که‌ آسفالت پلیمری نسبت‌ به‌ آسفالت‌ گرم‌ دارد برای‌ استفاده‌ در سطح‌ شهر به‌ صرفه‌ است.‌ عضو کمیسیون عمران شورای شهر کرج در پایان افزود: طبق تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ای که با رئیس سازمان عمران شهرداری کرج برگزار شد، به زودی تولید آسفالت پلیمری در کارخانه آسفالت کرج انجام می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود