20 تیر 1395
شماره خبر: 166080

نقش آموزش و پرورش در ایجاد تحولات فرهنگی و اجتماعی بی بدیل است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نقش آموزش و پرورش در ایجاد تحولات فرهنگی و اجتماعی بی بدیل است


عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: امروزه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی که وظيفه تعليم و تربيت افراد جامعه را برعهده دارد نیازمند تقویت و سرمایه گذاری بیشتر است.
داوود وحیدی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی اظهار داشت: به جرأت می توان گفت که پایه و اساس توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشوری را نيروی انسانی ماهر و متخصص تشکيل می دهد و در واقع نيروی انسانی متخصص عامل اساسی و تکامل جوامع است چرا که با درک و شناخت علمی قوانين حاکم بر پدیده های اجتماعی و طبيعی راه تکامل و پيشرفت را هموار می سازند.
وی افزود: نيروهای متخصص که محصول آموزش و پرورش پویا می باشند توانمندی جامعه را در حل مسائل اقتصادی و اجتماعی بالا برده و آهنگ و قابليت توسعه جامعه را تقویت می نمایند و چنين نيروهایی تنها با آموزش و پرورش خوب شکل می گيرند. وحیدی گفت: بسط و توسعه آموزش و پرورش در جوامع، زمينه های لازم را برای تحولات اقتصادی­ اجتماعی فراهم می سازد؛ هرچه درک و اهميت آموزش و پرورش از دید مردم و مسئولين بالا رود ميزان سرمایه گذاری وتوجه به آن نيز بالا میرود و زمینه این امر را ما مسئولین باید فراهم آوریم. این مسئول با بیان اینکه توسعه انسانی رکن اصلی توسعه پایدار است و باید برای ارتقای کیفیت آموزش در کشور تلاش شود تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش در جامعه شناخت و حل نیازهای فکری جوانان است. عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: آموزش و پرورش از یکسو رسالت بزرگ و سنگين تبدیل کردن انسانهای مستعد به انسانهای سالم٬ بالنده٬ متعادل و رشد یافته برعهده دارد و از سوی دیگر تأمين کننده نيازهای نيروی انسانی جامعه در بخشهای متفاوت فرهنگی٬ اجتماعی ٬ نظامی و اقتصادی عهده دار می باشد. داوود وحیدی در پایان خاطر نشان شد: نقش نيروي انساني در فرايند توسعه پايدار ، نقشي مهم و بي بديل است و آينده هر ملتي را نيروي انساني آن تعيين مي‌کند؛ بنابر این اگر توجه به منابع انسانی در کشور محقق شود، این کشور توسعه خواهد یافت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود