26 تیر 1395
شماره خبر: 166428

وضعیت اورژانسی حمایت از بیماران خاص و سرطانی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

وضعیت اورژانسی حمایت از بیماران خاص و سرطانی


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر کرج با انتقاد شدید از رسیدگی ضعیف به مشکلات و نیازهای بیماران خاص و سرطانی، وضعیت آنها به لحاظ مشکلات مالی و دسترسی به داروهای مورد نیاز را اورژانسی توصیف کرد.
فاطمه آجرلو ادامه داد: متاسفانه شرکت های بیمه گر در قبال حمایت از بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی عملکرد مناسبی نداشته اند و برغم هزینه های سرسام آور درمان اما پوشش حمایتی لازم وجود ندارد و اقلام داروهای بیمارستانی به صورت آزاد تهیه می شود. وی با بیان اینکه متوسط هزینه های درمان بیماران خاص بیش از صد میلیون تومان در سال است که تنها بخش اندکی از آن توسط بیمه گرها بازپرداخت می شود، عنوان کرد: در شرایط کنونی تنها روزنه امید این عزیزان برای تامین هزینه های بستری و درمان خیرین و تشکل های مردم نهاد هستند و جا دارد که وزارت بهداشت و درمان در این خصوص چاره اندیشی لازم را به عمل آورد. این مسئول شهری بیان داشت: بیماران خاص و صعب العلاج به دلیل نقص های ژنتیکی و جسمی نیازمند مصرف اقلام داروهای کمیاب و گران قیمت به صورت دوره ای و طولانی هستند که تامین آنها پرداخت هزینه های گزافی را می طلبد اما شرکت های بیمه گر با طرح این ادعا که این اقلام در لیست داروهای مشمول حمایت قرار ندارد، از عمل به تعهدات قانونی خود سر باز می زنند و وزارت بهداشت و درمان نیز سکوت اختیار کرده است! به گفته آجرلو، باید به سمتی حرکت کنیم که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعضای خانواده و اطرافیان بیماران غمی جز رسیدگی به امور بیمار خود نداشته باشند تا به عنایت الهی آنها سلامتی خود را بازیابند و به کانون گرم خانواده برگردند نه اینکه نگرانی و دغدغه تامین هزینه های بستری و درمان نیز به چالشی مضاعف برای ایشان تبدیل شود.
این وکیل مردم در شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: سالانه میلیاردها تومان و چه بسا بیشتر از آن مالیات و مالیات بر ارزش افزوده از مردم دریافت می شود و آیا روا نیست که بخشی از این اقیانوس بودجه های دولتی به جای پرداخت حقوق های نجومی به برخی، صرف رسیدگی به نیازهای بیماران خاص و سرطانی شود و آیا این افراد که دستِ تقدیر برای آنها سرنوشتی تلخ را رقم زده، باید از جانب همنوعان خویش نیز آزرده خاطر شوند؟! وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با حمایت خیرین، وزارت بهداشت و درمان و تشکل های مردم نهاد، بیمارستان و مراکزی همچون محک که کودکان مبتلا به سرطان را به صورت رایگان تحت درمان قرار می دهد، در تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور احداث شوند تا روزنه نجاتی نیز برای بیماران خاص، سرطانی و صعب العلاج ایجاد شود و بتوانند بدون دغدغه روند درمان خود را پیگیری نمایند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود