16 تیر 1393
شماره خبر: 125416

فرسودگی ساختار، فقر زیر ساخت ها و کمبود تخت بیمارستانی؛ مشکلات سه گانه درمانی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

فرسودگی ساختار، فقر زیر ساخت ها و کمبود تخت بیمارستانی؛ مشکلات سه گانه درمانی


رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر کرج از فرسودگی ساختار فیزیکی، فقر زیر ساخت ها و کمبود تخت بیمارستانی و نیروی انسانی به عنوان مشکلات سه گانه درمانی کلانشهر کرج یاد کرد و خواستار توجه بیشتر دولت به مشکلات بیماران سرطانی و خاص شد.
محمدصادق باغستانی در حاشیه جلسه کمیسیون بهداشت و سلامت با اعلام مطلب فوق در جمع خبرنگاران افزود: مشکلات زیادی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد که آهنگ افزوده شدن امکانات و ایجاد زیر ساخت ها با رشد نیازها همخوانی ندارد و برای رسیدن شاخص ها به استانداردهای جهانی نیازمند تشکیل کارگروه های استانی و تدوین چشم انداز توسعه در بازه های زمانی کوتاه، میان و بلند مدت هستیم.
تامین تخت های بیمارستانی، نیازمند حداقل یکهزار میلیارد اعتبار
عضو پارلمان شهری کرج با تاکید بر اینکه برای رسیدن به سرانه های استاندارد نیازمند حداقل یکهزار تخت بیمارستانی هستیم، اظهار داست: با احتساب هزینه یک میلیارد تومانی ایجاد هر تخت بیمارستانی، نیازمند یکهزار میلیارد تومان اعتبار جهت تامین کسری تخت بیمارستانی می باشیم که برابر با کل اعتبار مورد نیاز برای احداث خطوط قطار شهری کرج و حومه است.
بخش آزمایشگاهی بیمارستان های دولتی کرج بسیار فقیر است
این پزشک با بیان اینکه شهرمان از کمبود مراکز درمانی فوق تخصصی و تخصصی رنج می برد، از نبود بیمارستان روانپزشکی در کرج انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بخش آزمایشگاهی بیمارستان های دولتی کرج بسیار فقیر است و بیماران را برای انجام برخی آزمایشات از بیمارستانها روانه مراکز درمانی شهر می کنند که انجام جابه جایی ها مسایل خاص خود را به دنبال دارد و با هزینه های مضاعف برای بیماران همراه است. اکنون بسیاری از شهروندان برای دریافت خدمات ICU و CCU، دیالیز، MRI، جراحی های مغز و قلب و... در صف انتظار طولانی هستند و تامین هزینه های درمان برایشان بسیار سخت است.
عمر برخی بیمارستان های دولتی کرج از نیم قرن می گذرد
باغستانی تصریح کرد: عمر برخی بیمارستان های دولتی کرج از نیم قرن می گذرد و با توجه به استانداردهای کنونی در ایجاد ساختارهای بیمارستانی بویژه در اتاق عمل و اورژانس، بخش بستری و زایمان و... اما متاسفانه علاوه بر ضعف های ساختاری، شاهد فرسودگی شدید ساختمان بیمارستانها هستیم که بر بار مشکلاتی درمانی کلانشهر افزوده است. وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از نبود بیمارستان تامین اجتماعی در کرج اذعان داشت: برغم دریافت هزینه های میلیاردی حق بیمه از کارگران، کارمندان و بیمه شدگان آزاد توسط سازمان تامین اجتماعی اما نحوه سرویس دهی این نهاد به بیماران اصلا مناسب و در شان نیست و با توجه به وظایف و تعاریف قانونی، تامین بخشی از سرانه های بهداشت و درمان متوجه سازمان تامین اجتماعی است که باید توسط مسئولان استان از آنها مطالبه شود، گرچه مراکز فعلی وابسته به تامین اجتماعی نیز آنطور که باید و شاید خدمات رسانی نمی کنند و شاهد کمبود پزشک و امکانات و تراکم بیمار در آنها هستیم.
مشکلات بیماران سرطانی و صعب العلاج برای درمان و تامین دارو
عضو پارلمان شهری کرج مشکلات بیماران سرطانی و صعب العلاج برای درمان و تامین دارو را یادآوری کرد و گفت: متاسفانه دولت و وزارت بهداشت و درمان از عمل به تکالیف قانونی در قبال بیماران سرطانی و خاص شانه خالی می کند و در شرایطی که نباید اجازه دهیم مشکلات نظام درمانی کشور دامانِ بیماران سرطانی و صعب العلاج را بگیرد اما متاسفانه بیشترین آسیب ها و مشکلات متوجه آنان است و باید برایشان چاره اندیشی اساسی کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود