30 تیر 1395
شماره خبر: 166730

لزوم توسعه مراکز مشاوره روانشناسی و ژنتیکی جهت کاهش تولد کودکان معلول

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لزوم توسعه مراکز مشاوره روانشناسی و ژنتیکی جهت کاهش تولد کودکان معلول


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه توانمند سازی مراکز مشاوره در کاهش مشکلات ژنتیکی موثر است اظهار داشت: توسعه مراکز مشاوره روانشناسی و ژنتیکی منجر به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم از مشکلات ژنتیکی و کاهش تولد کودکان معلول خواهد شد.
فاطمه اسکندری ظهر دیروز در همایش مشاوره ژنتیک که در سالن فارابی تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، اظهار کرد: چالشی که سازمان بهزیستی طی سال های اخیر با آن مواجه بوده در حوزه آسیب های اجتماعی است؛ در همین راستا ارائه خدمات به آسیب دیدگان و انجام راهکارهای پیشگیرانه و آگاه سازی مردم توسط مسئولین می تواند گامی مثبت جهت کاهش این معضلات و مشکلات باشد.
وی با بیان اینکه پيشگيري از بروز معلوليت ها و كاهش بار جسمي - رواني و اجتماعي ناشي از آن در جهت ارتقاي سطح سلامت جامعه مي باشد، اذعان داشت: انجام بررسي هاي آگاهسازي، آموزشي، تبليغات، تقويت عوامل محافظتي، كاهش عوامل خطر ساز و شناسايي به هنگام در سه سطح فردي، محيطي و اجتماعي از رئوس وظايف و فعاليت هاي سازمان های مرتبط با بهزیستی است که در اجرای این مهم همت و حمایت مسئولین شهری را می طلبد. این عضو شورا با اشاره به راه اندازی پایلوت فرهنگی در نقاط محروم شهر از جمله حصار عنوان کرد: توانمند سازی خانواده ها در امر فرهنگ مقوله ای ست که کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج بر این مهم اهتمام داشته و با اجرای آن توانستیم به نتایج مطلوبی دست یابیم و به اهداف فرهنگی نزدیک تر شویم. وی ادامه داد: هم افزایی دستگاه های خدمت رسان در اجرای برنامه های اینچنینی ضرورت دارد تا از این طریق بتوان گام های مثبت و در خور شأنی را برای مردم شهرمان برداریم و شاهد شکوفایی و رشد فرهنگی افراد محروم و ضعیف نقاط کم برخوردار شهر باشیم. عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه مراکز فرهنگی در نقاط محروم شهر از جمله اسلام آباد، حصار، سهرابیه اجرایی می شود، تاکید کرد: طبق بررسی های صورت گرفته نقاط محروم و نیازمند شهر شناسایی شده و با اجرای طرح های فرهنگی اجتماعی در این مناطق به تقویت و توانمند سازی این مناطق پرداخته و توسعه شهری را گسترش خواهیم داد. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی توانمند سازی و خود اتکایی اقشار محروم، تامین رفاه اجتماعی، فرهنگ سازی و ایجاد زمینه‌هایی در خصوص تقویت بنیان خانواده و سلامت شهروندان را از ضروریات مراکز فرهنگی شهر دانست و گفت: مسئولین امر با حمایت و همدلی در اجرای طرح های اینچنینی در تقویت و توانمند سازی شهر کوشا باشیم. یادآور می شود؛ همایش مشاوره ژنتیکظهر دیروز با محوریت پیشگیری از معلولیت به همت سازمان بهزیستی کرج و با حضور داریوش بیات نژاد مدیرکل بهزیستی استان البرز، علی صفایی رئیس بهزیستی کرج، اعضای سازمان بهزیستی و فاطمه اسکندری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج و با حضور تعداد کثیری از خانواده کودکان معلول در سالن فارابی تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود